امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

“دنبال سهم ۵۰ درصدی اشتغال زنان هستیم”

parvanesalahshorieرئیس فراکسیون زنان در مجلس دهم می‌گوید در مدیریت بحران اشتغال زنان را نباید از قلم انداخت. ایران در قعر جدول شاخص‌های شکاف جنسیتی تنها از سه کشور جلوتر است.کشورهایی مثل مالی، سودان و چاد بعد از ما قرار دارند. . یعنی حتی وضع ما از عربستان و پاکستان هم در این شاخص‌ها بدتر است

 

 

***

 

پروانه سلحشوری، نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان در مجلس دهم از پیگیری برای سهم ۵۰ درصدی زنان در اشتغال خبر داد. او می‌گوید زنان نیز جزیی از بحران اشتغال هستند و نباید در مدیریت این بحران تنها مردان را در نظر گرفت. خبرگزاری ایسنا یکشنبه ۱۲ شهریور به نقل از سلحشوری نوشت: «ما حداقل به دنبال سهم ۵۰درصدی خودمان در اشتغال هستیم.»

او حضور مناسب زنان در بخش کارآفرینی را ناشی از جذب اندک آنها در بخش دولتی دانسته است: «زیرا این تنها راهی بود که زنان توانمند می‌توانستند بروز و ظهوری داشته باشند. اکنون هم باید به این موضوع توجه شود.»

پروانه سلحشوری با اشاره به چهار شاخص شکاف‌های جنسیتی در موضوع بهداشت، آموزش، مدیریت سیاسی و اقتصاد به رتبه ۱۳۹ ایران در بین ۱۴۴ کشور اشاره کرده و گفته است: «کشورهایی مثل مالی، سودان و چاد بعد از ما قرار دارند. یعنی حتی وضع ما از عربستان و پاکستان هم در این شاخص‌ها بدتر است.»

او ابراز اطمینان کرده که اگر مجلس بر اساس همین چهار شاخص جلو برود، دولت هم می‌تواند کار را به درستی پیش ببرد.

حسن روحانی در میتینگ‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی خودش در بهار ۹۶ بارها وعده بهبود حضور زنان در سطوح عالی تصمیم‌گیری را داد اما حتی یک وزیر زن نیز وارد کابینه نکرد. او هنگام معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس به صورتی سرپوشیده اعلام کرد که می‌خواست سه وزیر زن در کابینه داشته باشد، اما نشد.

روحانی هم‌زمان در مجلس وعده کرد که کاستی حضور زنان و جوانان در کابینه “در دوره‌های بعد و فرصت‌های بعد” جبران شود. او گفت: «اولین جبرانش این است که خانم‌ها و همچنین جوانان در سمت‌های مختلف معاون وزیر، مدیر کل، دستیار، مشاور عالی در سطح همه وزارتخانه‌ها فعال شوند.»

اوایل شهریور، معصومه ابتکار، معاون روحانی در امور زنان و خانواده، از تشکیل ستاد ملی زنان در آینده نزدیک و اقداماتی چون تلاش برای توان‌افزایی زنان دانش‌آموخته، فعال‌کردن زنان در عرصه تولید و اشتغال و به کارگیری هر چه بیشتر زنان در سطوح مدیریتی خبر داده بود.

دویچه وله ـ ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی