امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

هیو هفنر بزرگترین دشمن زنان بود

44Cهیچ فمینیستی در دنیا قطره ای اشک برایش نخواهد ریخت

اینکه بگوئیم هیو هفنر یک آزاداندیش جنسی و یا نماد آزادی بیان بوده است مثل این است که بگوئیم رومن پولانسکی نماد محافظت از کودکان (از آزار جنسی) است. هفنر باعث شد صنعت پورن، و به تبع آن عمل خرید و فروش بدن زن، تبدیل به یک تجارت قانونی شود. وی از زنان نفرت داشت و آنان را «سگ» خطاب می کرد

 

 

***

 

 

اینکه بگوئیم هیو هفنر یک آزاداندیش جنسی و یا نماد آزادی بیان بوده است مثل این است که بگوئیم رومن پولانسکی نماد محافظت از کودکان (از آزار جنسی) است.
جولی بیندل
وقتی شنیدم که آقای جاکش (دیوث . قرمساق٬ کسی که زنان روسپی را برای مردان فراهم میکند) و سازنده فیلم های پورن، هیو هفنر، امروز صبح مرد، آرزو کردم که ای کاش جهنمی وجود داشته باشد.
این جاکش در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه ای گفته بود: «مسخره است که فکر کنیم مجله پلی بوی (Playboy) زنان را به ابزار جنسی تبدیل میکند. زنان ابزار جنسی هستند. این جاذبه بین دو جنس است که دنیا را میگرداند. برای همین هم زنان رژ لب میزنند و دامن کوتاه میپوشند.»
تا حدود زیادی این هفنر بود که باعث شد پورنوگرافی به صنعتی که امروزه هست تبدیل شود. گیل داینز در مقاله افشاگرانه خود نوشته که او کسی بود که پورنوگرافی را از خفا به وال استریت آورد و باعث تبدیلش به صنعتی چند میلیارد دلاری شد. هفنر در کشوری این کار را انجام داد که در آن اگر از شکنجه یا عمل حقارت آمیزی فیلم بگیرید، و قربانی آن زن باشد، آن فیلم سرگرمی محسوب می‌شود و مشمول آزادی بیان.
هفنر باعث شد صنعت پورن، و به تبع آن عمل خرید و فروش بدن زن، تبدیل به یک تجارت قانونی شود. وی از زنان نفرت داشت و آنان را «سگ» خطاب میکرد.
در سال ۱۹۶۳، گلوریا استاینم (که در آن زمان یک ژورنالیست مستقل بود) تصمیم گرفت به طور نامحسوس و با پوشش یک دختر خرگوشی (Bunny Girl) وارد عمارت پلی بوی (Playboy Mansion) شود. وی در مدت دو هفته ای که آنجا بود مشاهده کرد که با زنان بسیار بدرفتاری میشود. زنان این عمارت باید کفشهایی با پاشنه ۳ اینچی به پا میکردند و کرستشان هم بغیر قسمت سینه که فقط سایز D داشت، دو سایز از سایز خودشان کوچکتر بود. استاینم این نوع پوشش را نوعی شکنجه توصیف کرد. فقط یک عطسه میتوانست زیپ این لباس بسیار تنگ را بشکند و پس از درآوردنش هم تمام بالاتنه زنان از شدت فشار قرمز بود.
طبق مشاهدات استاینم رفتار زن ستیزانه شدیدی با این زنان میشد و حتی کارکنان میزهای شرطبندی هم با آنها بدرفتاری میکردند که البته طبیعی است چون داشتند از خود هفنر پیروی میکردند.
طبق دستنوشته ای که از طریق منشی‌های عمارت به دست گروههای فمینیستی رسید، وی معتقد بود که فمینیستها دشمنان اصلی او هستند و باید با آنها مبارزه کرد.
وی در مصاحبه ای اعتراف کرده بود که فقط با خودارضایی با فیلم پورن به ارگاسم میرسد. هفنر یک شکارچی جنسی بود و زنانی که در عمارت با او رابطه جنسی داشتند اعتراف میکردند که این جزو قوانین نانوشته عمارت بود و در واقع قیمت تمام امکانات و فرصتهایی بود که برایشان فراهم آمده بود.
دوقلوهای بریتانیایی، کارلا و ملیسا هاو که مدتی در عمارت زندگی کردند به روزنامه ای گفتند که وضعیت امنیتی عمارت چنان سختگیرانه بود که احساس میکردند در زندان هستند. همچنین گفتند که اکثر مردانی که به عمارت می‌امدند منحرفان جنسی بودند و دخترها برای اینکه با آنها نباشند هر کاری میکردند.
هفنر که در سال ۱۹۶۳ از طرف مجله تایمز به عنوان فردی «مدرن، قابل اطمینان و محترم» توصیف شد، در واقع یک زن ستیز بود.
اینکه بگوئیم هیو هفنر یک آزاداندیش جنسی و یا نماد آزادی بیان بوده است مثل این است که بگوئیم رومن پولانسکی نماد محافظت از کودکان است.
مسلماً سازندگان پیژامه های ابریشمی (لباسی که هفنر معمولاً با آن دیده میشد) سوگوار هستند ولی هیچ فمینیستی برای مرگ او قطره ای اشک نمیریزد و چپی های لیبرال که او را قهرمان مبارزه با نژادپرستی مینامند باید فکر کنند چطور این قهرمان با استفاده از وقیحانه‌ترین نوع نژادپرستی در پورنوگرافیهای خود میلیونها دلار درآمد داشت.
در حین نوشتن این مطلب از طرف یک برنامه خبری معروف از من دعوت شد برای شرکت در بحثی در خصوص هفنر و اینکه آیا نیروی خیر بوده یا شر. آیا این شخص تمایلات جنسی زنانه را دگرگون کرده است یا با نشان دادن زنان به عنوان ابزار جنسی به تحقیر کردن آنان کمک کرده است؟
حالا که مرده است مطمئنم زنان بسیاری که در طی این سالها عذاب داده است پا پیش گذاشته و چهره واقعیش را به طرفدارانش در سرتاسر دنیا نشان میدهند.

منبع:ایندپندنت

مرتجم علی نیری ـ فمینیسم روزمهر

۹ مهر ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی