امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

ولایت “فراه” افغانستان فقط ۴ پزشک زن دارد

ولایت فراه یکی از بزرگترین ولایت‌­های افغانستان است که یک میلیون نفر جمعیت دارد
frahعلت اساسی که بانوان پزشک در بیمارستان­‌های دولتی کار نمی­‌کنند، پائین بودن معاش است، اما این ۴ بانو پزشک در بیمارستان­‌های خصوصی فعالیت دارند. کمبود پزشک زن برغم نیاز شدید در این ولایت مشکلات جدی ای را بوجود آورده است

 

 

***

 

 

“عبدالجبار شایق”، رییس صحت (بهداشت) عامه ولایت “فراه” گفت، این ۴ بانو پزشک در مراکز درمانی در بخش نسائی و لادی کار می­کنند.
شایق افزود، علت اساسی که بانوان پزشک در بیمارستان­‌های دولتی کار نمی­‌کنند، پائین بودن معاش است، اما این ۴ بانو پزشک در بیمارستان­‌های خصوصی فعالیت دارند.
او اضافه کرد: «با تفاهم‌هایی که با تمویل‌کننده‌گان بخش صحت دارند، از آنان خواسته شده تا حاضر به پرداخت امتیاز بیشتری برای خانم‌های پزشک شوند تا فعالیت خانم‌های متخصص را در مراکز درمانی بیش از پیش شاهد باشیم».
رییس صحت “فراه” گفت: «در حال حاضر حتی دختران دانشجویی که از دانشکده پزشکی ولایت‌های دیگر فارغ‌‌التحصیل می‌شوند و در اصل باشنده ولایت فراه هستند، حاضر به عرضه خدمات طبی در این ولایت نمی‌شوند».

در همین حال، “شهلا ابوبکر” یکی از اعضای شورای ولایتی فراه، با ابراز نگرانی در این زمینه گفت که کمبود بانوان پزشک در این ولایت مشکلات جدی را بوجود آورده است.
ابوبکر افزود: «نبود پزشکان، مشکل بزرگی در این بخش است؛ ما در بسیاری از بخش‌ها مثلاً نسایی ولادی، داکتر جراح بیماری‌های زنانه نیاز جدی داریم».

براساس معلومات منتشر شده، ولایت “فراه” در حال حاضر دارای ۶۱ بیمارستان خصوصی و ۴ بیمارستان دولتی می‌باشد.

رادیو فرانسه ـ ۲۱ مهر ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی