امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

شانزده پیام نارنجی خانه امن

1aچند سالی است که کمپین شانزده روزه “جهان را نارنجی کنیم” از ۲۵ نوامبر تا ۱۰ دسامبر (روز جهانی حقوق بشر) برگزار می‌شود و هدف این کمپین افزایش آگاهی عمومی و سازماندهی مردمی برای ایجاد تغییر در مورد خشونت علیه زنان و دختران است..شعار سال ۲۰۱۷ این کمپین عبارت است از “کسی را از قلم نیندازیم: خشونت علیه زنان و دختران را پایان دهیم.”../

******

چند سالی است که کمپین شانزده روزه “جهان را نارنجی کنیم” از ۲۵ نوامبر تا ۱۰ دسامبر (روز جهانی حقوق بشر) برگزار می‌شود و هدف این کمپین افزایش آگاهی عمومی و سازماندهی مردمی برای ایجاد تغییر در مورد خشونت علیه زنان و دختران است.

رنگ نارنجی نمادی کلیدی برای همسو کردن همه فعالیت‌ها در زمینه جلب توجه جهانی به موضوع خشونت علیه زنان و دختران است. فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که هدف آن‌ ساختن آینده‌ای روشن‌تر بدون خشونت است.

شعار سال ۲۰۱۷ این کمپین عبارت است از “کسی را از قلم نیندازیم: خشونت علیه زنان و دختران را پایان دهیم.”

خانه امن هر یک از این شانزده روز را به یک پیام ویژه اختصاص می‌دهد:

پیام روز اول مصادف با ۲۵ نوامبر: سکوت را بشکنیم و خشونت را پنهان نکنیم.

پیام روز دوم مصادف با ۲۶ نوامبر: با هدف کاهش خشونت خانگی بر ضد زنان و کودکان، قوانین خاص تصویب کنیم.

پیام روز سوم مصادف با ۲۷ نوامبر: بستری فراهم کنیم تا موانع موجود در زمینه حمایت‌گری زنان در سازمان‌های مردم نهاد را کاهش دهیم.

پیام روز چهارم مصادف با ۲۸ نوامبر: سن ورود به مسئولیت کیفری دختران را از ٩ سال هجری قمری تغییر داده و با ضوابط مندرج در کنوانسیون حقوق کودک (هجده سال) سازگار کنیم.

پیام روز پنجم مصادف با ۲۹ نوامبر: روز جهانی زنان مدافع حقوق بشر را گرامی داریم. بستری فراهم کنیم تا زنان بتوانند برای به دست آوردن حقوق خود مانند حق طلاق، ارث برابر، شهادت برابر، خون‌بهای برابر، دستمزد برابر، حق ولایت و … تلاش کنند و موفق شوند..

پیام روز ششم مصادف با ۳۰ نوامبر: زنان خانه‌دار را در زمینه خشونت خانگی آموزش دهیم وبستری فراهم کنیم تا در صورت بروز خشونت، بتوانند بدون احساس ترس و سرزنش با اورژانس اجتماعی و خانه‌های امن تماس بگیرند.

پیام روز هفتم مصادف با اول دسامبر: برای مادر، حق ولایت بر فرزندان صغیر را همانند پدر به رسمیت بشناسیم.

پیام روز هشتم مصادف با دوم دسامبر: حق زن بر خروج از خانه، اشتغال، ادامه تحصیل، سفر به داخل و خارج از کشور را همانند یک انسان آزاد به رسمیت بشناسیم.

پیام روز نهم مصادف با سوم دسامبر. روز جهانی منع خشونت علیه زنان معلول را گرامی می‌داریم و خواستار وضع قوانین جدید برای حمایت از زنان و دختران معلول هستیم.

پیام روز دهم مصادف با چهارم دسامبر: مددکاران اجتماعی، پلیس و نیروهای انتظامی را به منظور کاهش آسیب‌ها به زنان و دختران در بحران‌های طبیعی مانند زلزله آموزش دهیم.

پیام روز یازدهم مصادف با پنجم دسامبر: انتخاب نوع پوشاک حق هر انسان آزادی است. این حق را برای زنان و دختران به رسمیت بشناسیم.

پیام روز دوازدهم مصادف با ششم دسامبر: حقوق زنان سالمند را به رسمیت بشناسیم. ما خواستار وضع قوانین و سیاست‌های جدید برای حمایت مالی، اجتماعی و روانشناسی زنان سالمند خصوصا زنان خانه‌دار هستیم.

پیام روز سیزدهم مصادف با هفتم دسامبر: روز جهانی منع خشونت علیه زنان و دختران روستایی را گرامی می‌داریم و خواستار وضع بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی شورای روستاها مبنی بر توجه ویژه به زنان و دختران روستایی هستیم.

پیام روز چهاردهم مصادف با هشتم دسامبر: حق شایسته سالاری را (فارغ از جنبه جنسیت) در مشاغل کلان سیاسی و مدیریتی مانند ریاست جمهوری به رسمیت می‌شناسیم. .

پیام روز پانزدهم مصادف با نهم دسامبر: پلیس، ضابطان دادگستری و قضات را در زمینه خشونت خانگی و درک رنج زنان قربانی آموزش دهیم.

پیام روزشانزدهم مصادف با دهم دسامبر: روز جهانی حقوق بشر را گرامی می داریم. ما آزاد به دنیا آمده‌ایم و به لحاظ کرامت انسانی و حق با هم برابر هستیم.

۲ آذر / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی