امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

تجمع اعتراضی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت

تجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اهواز در تهران تعدادی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، در اعتراض به ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، مقابل ساختمان این وزارت‌خانه در خیابان حافظ تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این تجمع عموما نخبگان و دانشجویان برتر دانشگاه صنعت نفت حضور داشتند. همچنین این دانشجویان با در دست داشتن طومار و بیانیه‌ای مراتب اعتراضشان را به ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌های تابعه اعلام کردند. این دانشجویان معتقدند با وجود امتیازات و وعده‌های داده‌شده مبنی بر اولویت استخدام با دانشجویان این دانشگاه، این ابلاغیه سرنوشت آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از دانشجویان که عضو بنیاد نخبگان و حائز رتبه تک‌رقمی کنکور بوده است، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: عموم شرکت‌کنندگان در این تجمع دانشجویان نخبگان کشوری هستند که می‌توانستند با رتبه‌ای که به دست آوردند، در دانشگاه‌های مادر کشور مثل دانشگاه تهران و صنعتی شریف ثبت نام کنند ولی شرایط سخت آب و هوایی شهرهای جنوبی کشور را ترجیح دادند، چراکه تضمین شغلی انگیزه اصلی این انتخاب بود. اما با این ابلاغیه‌ای که صادر شده، این امتیاز از ما دانشجویان سلب شده است.

این دانشجو ادامه داد: ما با شرایط علمی و تحصیلی که داشتیم، می‌توانستیم در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کنیم اما به خاطر تضمین شغلی دانشگاه صنعت نفت، در این دانشگاه ثبت نام کردیم. نکته جالب اینکه ما حتی نمی‌توانیم مدرک تحصیلی‌مان را از گرو دانشگاه، آزاد کنیم.

در ادامه، یک دانشجوی دختر در تکمیل صحبت‌های همکلاسی‌اش اظهار کرد: در حال حاضر در شرکت‌های دولتی امکان استخدام وجود ندارد، در شرکت‌های خصوصی نیز حداقل پنج سال سابقه کار طلب می‌کنند. اما سوال اینجاست که ما این سابقه کار را از چه طریق به دست بیاوریم. این در حالی است که رشته‌های حوزه نفت خاص هستند و این امکان وجود ندارد که سابقه کار غیر مرتبط مورد قبول واقع شود. پس تکلیف چیست و باید چه کنیم؟

به گزارش ایسنا، این تجمع از ساعت حدود ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در مقابل ساختمان وزارت نفت در خیابان حافظ برگزار شد. در این تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از اقصی‌نقاط کشور شرکت داشتند و با در دست داشتن پلاکارد، خواستار رسیدگی به وضعیت مبهم استخدامی خود شدند.

۱۱ آذر ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی