امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

لغو اکران دو فیلم یکی در ایران و دیگری در کانادا

asabanijpgeradatmand

واکنش کارگران فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» به بازداشت ۲۳۰ نفر دختر و پسر در پارتی شب یلدا

در پی تهدیدهای گروه‌های فشار رسمی و غیررسمی، وزارت ارشاد بار دیگر پای مجوزهای صادره و همچنین تصمیمات شورای نمایش خود نایستاد و اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» را تا زمان نامعلوم به تعویق انداخت!…نمایش خارجی فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» در کشور کانادا نیز لغو شد. در حالی از اکران در کانادا نیز بازمانده است که برخی اعتقاد داشتند شورای صنفی نمایش عامل لغو اکران آن در کانادا بوده است

 

 

 

 

***

 

 

 

ـ لغو اکران عصبانی نیستم؛ نه امید، نه تدبیر!

asabanijpgغلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره مصوبات جلسه امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه شورای صنفی نمایش در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:  بحث اصلی جلسه شورا به اکران فیلم «عصبانی نیستم» اختصاص داشت که در این‌باره با حضور تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم تصمیم بر این شد که با توجه به تراکم!! فیلم‌های روی پرده سینماها، «عصبانی نیستم» در زمانی دیگر به اکران عمومی درآید!!

گفتنی اینکه، دیروز یک بیانیه تهدیدآمیز به وزیر ارشاد توسط یک بسیج دانشجویی منتشر شده بود که از وزیر خواسته بود فیلم «عصبانی نیستم» را اکران نکند والا سیلی خواهد خورد! این در حالیست که امروز محمدسعید صفاری عضو دفتر فیلم و سینمای بسیج دانشگاه امام صادق(ع) در اینستاگرامش نوشت: پیاله بفرست، نامه بزن، عینک بفرست، تهدید کن، باز نامه بزن، بازهم نامه بزن و بازهم نامه بزن؛ که تو از مطالبه گرى فقط همین ها را یاد گرفتی.

اخیرا نامه ای از سمت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(علیه السلام) منتشر شده است، که حرف های مطرح شده در آن، تخلیات ذهنی تنها سه الی چهار نفر بوده و متأسفانه به اسم دانشگاه امام صادق(علیه السلام) و بسیج تمام شده است.
در اینجا بنده به عنوان عضو دفتر فیلم و سینمای بسیج دانشجویى دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، ضمن تمام انتقادات وارده بر فیلم، این روش انتقاد رو مردود اعلام کرده و اذعان میکنم #این_نامه_از_سمت_ما_نیست! و اما روی صحبتم با مدعیان خودسر! جنگ رسانه، فقط جنگ قلم با فیلم نیست. راه نقد، تقابل به مثل است. متولیان سینمای انقلاب اسلامی دست از تنبلی های مفرطی که دست و بال بچه های مکتبی را بسته است، بردارند و بسازند و بسازند و خوب بسازند. و تا زمانی که خوب نمی سازند، پس بچشند آن چه هر آن کس میخواهد به جامعه می خوراند.

چرا از «عصبانی نیستم» عصبانی‌اند؟
عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درمیشیان و محصول سال ۱۳۹۲ است و تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم تحسین شده بغض محصول ۱۳۹۲ است. فیلمبرداری «عصبانی نیستم» در ۲۴ مرداد آغاز و پس از ۵۲ جلسه فیلمبرداری ۱۹ مهر به پایان رسیده است. تمام صحنه‌های عصبانی نیستم در تهران فیلم برداری شده است و در بیش از ۶۰ لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران. «عصبانی نیستم» داستان «نوید» با نقش آفرینی نوید محمدزاده دانشجوی ستاره دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه اش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد.
نسخه‌ای که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، با ۱۷ دقیقه سانسور و حذف پایان فیلم بوده است. گفته می‌شود بعضی ها تنها امکان نمایش فیلم را در صورت حذف بیش از ۳۰ دقیقه دیگر از فیلم اعلام کرده‌اند! این فیلم اشارات صریحی به ۸ سال دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد دارد و داستان دانشجویی اخراجی و ستاره دار است و به همین دلیل «فیلم حامی فتنه» لقب گرفته است!!
وب سایت جشنواره فیلم برلین شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۲ از حضور عصبانی نیستم در شصت و چهارمین دوره خود خبر داد. جشنواره فیلم برلین از ۱۷ تا ۲۷ بهمن ماه ۹۲ در کشور آلمان برگزار شد و «عصبانی نیستم» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین دوره جشنواره معتبر برلین به نمایش درآمد و با استقبال شدید منتقدان و تماشاگران روبرو شد. پس از پایان هر نمایش فیلم هم رضا درمیشیان به همراه دو بازیگرش باران کوثری و نوید محمدزاده با لباس‌های طراحی شده برای این فستیوال در جلسات پرسش و پاسخ حضور پیدا کرده و مورد تشویق فراوان قرار گرفتند.
«عصبانی نیستم!» پس از اولین نمایش در جشنواره فیلم فجر در سینما آزادی با استقبال شدید مردم روبرو شد، به طوری که در همان سانس اول نمایش به سانس فوق‌العاده رسید و صف‌های خرید بلیط آن در مقابل سینماهای جشنواره تشکیل شد. «عصبانی نیستم» در شش رشتهٔ :بهترین بازیگر نقش اول مرد (نوید محمدزاده)، بهترین بازیگر نقش اول زن (باران کوثری)، بهترین تدوین (هایده صفی یاری)، بهترین صدابردار (نظام الدین کیایی)، بهترین صداگذار (محمد رضا دلپاک)، بهترین جلوه‌های ویژه (امیر سحرخیز و کامران سحرخیز) کاندید شده بود.
رضا عطاران برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و دوم فیلم فجر در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «این سیمرغ متعلق به من نیست. زیرا رای هیئت داوران جشنواره فجر انتخاب نوید محمدزاده به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره بوده. به همین خاطر این جایزه را متعلق به ایشان می‌دانم نه خودم. همین».
با وجود آنکه این فیلم سینمایی، قرارداد خود را در شهریور ۱۳۹۳ در گروه سینما آفریقا به ثبت رساند و قرار شد پس از اکران فیلم خواب‌زده‌ها به نمایش درآید، در مهرماه همان سال، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار عدم صدور مجوز اکران این فیلم و ۷ فیلم دیگر شد که از آنها با عنوان «فیلم‌های مرتبط با فتنه»! نام برده شده‌است. به گفته احمد سالک، «برخی فیلم‌ها با این که مجوز فیلمنامه و تولید دریافت کرده‌اند اما در هنگام ساخته شدن، به حاشیه رفته‌اند و نمایش آنها به مصلحت نظام نیست!!» در آبان همان سال، علی جنتی، وزیر ارشاد وقت ایران، از عدم اکران این فیلم تا زمان اعمال سانسورهای جدید خبر داد و اعلام کرد که وی، شخصاً اقدام به مشاهده فیلم و میزان اعمال سانسور بر روی آن، می‌نماید! و حالا پس از ۳ سال باز هم وزارت ارشاد دولت تدبیر بخاطر چند تهدید گروه‌های فشار، باز هم از مصوبات شورای نمایش خود عدول و از اکران آن جلوگیری به عمل آورد!

بهار نیوز ـ اول دی ۱۳۹۶

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

eradatmandـ لغو اکران یک فیلم پرحاشیه ایرانی در کانادا

نمایش خارجی فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» در کشور کانادا نیز لغو شد. لغو اکران خارجی این فیلم حواشی متعددی را ایجاد کرد. این فیلم عبدالرضا کاهانی که مدت‌ها است اجازه اکران در داخل کشور را پیدا نمی‌کند، در حالی از اکران در کانادا نیز بازمانده است که برخی اعتقاد داشتند شورای صنفی نمایش عامل لغو اکران آن در کانادا بوده است.

به گزارش «ایلنا» با این حال سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: این شورا هیچ دخالتی در لغو اکران فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» در کانادا نداشته است. غلامرضا فرجی با تاکید بر اینکه این شورا دخالتی در اکران فیلم‌ها در خارج از کشور ندارد، گفت: اکران فیلم در خارج از کشور ارتباطی به شورای صنفی ندارد. شورا طبق آیین‌نامه خود عمل می‌کند و نمایش خارج از کشور با مجوز وزارت ارشاد صورت می‌گیرد و ارتباطی با شورا ندارد. براساس شنیده‌ها لغو نمایش فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» به توصیه سازمان سینمایی و به دلیل نداشتن پروانه نمایش فیلم صورت گرفته است. فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی مدت‌هاست در انتظار کسب پروانه نمایش است.

دنیای اقتصاد ـ اول دی


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ـ واکنش کارگران فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» به بازداشت ۲۳۰ نفر دختر و پسر در پارتی شب یلدا

عبدالرضا کاهانی با اشاره به خبر بازداشت ۲۳۰ نفر در پارتی مختلط شب یلدا، به منتقدان فیلم‌هایش کنایه زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا کاهانی در توییتر نوشت:‌ ««دستگیری ۲۳۰ دختر و پسر در پارتی شب یلدا»، می‌گن سوژه‌ها و آدم‌هایی که تبدیل به فیلم می‌کنی بدآموزی داره و معمولاً واقعی نیست.

سوال؛ چه‌طور می‌شه آدم‌های خیالی‌رو دستگیر کرد؟!»

دوم دی ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی