امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

تظاهرات مردم مشهد و چند شهر ایران در اعتراض به گرانی

mashad_12262017برخی شعارهای تجمع پنجشنبه در مشهد عبارت بوده است: «اسلام رو پله کردین، ملت رو ذله کردین»، «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «پلیس برو دزد رو بگیر»، «ملت ما بیدار است، از دزدی بیزار است»، «نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم!»../

******

مردم در مشهد در اعتراض به گرانی دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات که زیر عنوان «نه به گرانی» برگزار شد، با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت گرایید و عده ای بازداشت شد.

تظاهرات «نه به گرانی» در میدان شهدای مشهد آغاز شد. گفته می شود بین چند صد تا چند هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند و در آن شعارهایی علیه حکومت داده شده است. «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای این تظاهرات بوده است. فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از گردهمایی اعتراضی مشهد منتشر شده، نمایانگر درگیری مأموران انتظامی و نیروهای ضد شورش با تظاهرکنندگان است.

555444778787

بنابه گزارش ها، نیروهای ضد شورش تلاش کردند با پرتاب گاز اشک‌آور و با ماشین‌های آب‌پاش معترضان را متفرق کنند. عده‌ای از معترضان که عمدتاً از جوانان مشهدی بودند، با پرتاب سنگ در صدد مقابله با نیروی انتظامی و نیروهای ضد شورش برآمدند.
برخی شعارهای تجمع پنجشنبه در مشهد عبارت بوده است: «اسلام رو پله کردین، ملت رو ذله کردین»، «مرگ بر روحانی»، «مرگ بر دیکتاتور»، «پلیس برو دزد رو بگیر»، «ملت ما بیدار است، از دزدی بیزار است»، «نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم!»

تجمع‌های مشابهی در شهرهای کاشمر و نیشابور نیز برگزار شده است.
تجمع‌کنندگان در نیشابور ضمن اعتراض به گرانی و بیکاری شعار می‌دادند: «ای جوان ایرانی بلند شو بلند شو»،‌ «دزد غارت می کند، ‌دولت حمایت می‌کند» و «سوریه رو رها کن،‌ فکری به حال ما کن».

فرماندار مشهد در واکنش به تجمع «نه به گرانی»، مدعی شد: این تجمع غیرقانونی بود با این وجود نیروی انتظامی با تجمع‌کنندگان بسیار با مدارا برخورد کرد!

در اکثر شهرها شعارهای افراد شرکت کننده در تجمعات مربوط به مسائل اقتصادی بود اما شعارهای سیاسی نیز سرداده می‌شد؛ از جمله «سر اومد، سر اومد، کاسه‌ی صبر ملت»٬ «عربها رو رها کنید فکری به حال ما کنید»٬ «بدانید بدانید پنجشنبه ها اینجاییم»٬ «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»٬ «کشور ما دزد خونه است، توی جهان نمونه است»٬ و ….
در این میان تنها از شهر مشهد خبر از بازداشت عده‌ای معترضین منتشر شده است. در تجمع امروز در شهر مشهد علیه حسن روحانی٬ رییس جمهوری نیز شعار «مرگ بر روحانی» داده شد.

محمدرحیم نوروزیان اشاره کرد که «تعدادی» که به گفته او، «قصد تعرض به اموال عمومی و تخریب آنها را داشتند توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شدند». با این همه، وی به تعداد بازداشت شدگان اشاره نکرد.

بر اساس برخی فیلم‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی، به سوی تجمع‌کنندگان، گاز اشک آور شلیک شد و یک ماشین آب پاش نیز درصدد متفرق کردن آنان بود. در حالی که مردم معترض از نیروی انتظامی می‌خواستند تا «پلیس برو دزد بگیر» و «یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می‌شه»

۸ دی / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی