امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

فراخوان سازمان ملل به پرهیز از اعمال خشونت

1آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز از کشته شدن معترضان ایرانی در جریان تظاهرات اعتراضی در هفت روز گذشته اظهار تأسف کرده و با انتشار بیانیه‌ای از جمهوی اسلامی خواسته است که از اعمال خشونت بیشتر علیه معترضان بپرهیزد…/

******

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، از ایران خواسته است برای جلوگیری از گسترش خشونت‌ها، نیروهای امنیتی را مهار کند و به حق آزادی بیان معترضان و تجمع مسالمت‌آمیز احترام بگذارد.

در تظاهرات سراسری در ایران دست کم ۲۲ نفر کشته و بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند. خبرگزاری تسنیم تصاویری از معترضان را منتشر کرده و از مردم خواسته است در شناسایی آن‌ها به مقامات اطلاعاتی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زید رعد الحسین با انتشار بیانیه‌ای خواهان انجام «تحقیقات جامع، مستقل و بی‌طرفانه درباره اقدامات خشونت‌بار» برای سرکوب معترضان در ایران شده است.

«صدای معترضان باید شنیده شود. مقامات باید اطمینان حاصل کنند که تمام نیروهای امنیتی به صورت متناسب و فقط در صورت نیاز و کاملا در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل می‌کنند.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز از کشته شدن معترضان ایرانی در جریان تظاهرات اعتراضی در هفت روز گذشته اظهار تأسف کرده و با انتشار بیانیه‌ای از جمهوی اسلامی خواسته است که از اعمال خشونت بیشتر علیه معترضان بپرهیزد.

دیدبان حقوق بشر نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار خویشتن‌داری مقام‌های ایرانی شده و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است در مورد علت مرگ معترضان تحقیق کند.

۱۴ دی / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی