امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    

بازداشت دست‌کم هفت فعال مدنی در سراسر کشور

bazdasht-dastgiri-300x191تا دیروز ۱۲ بهمن‌ماه دست‌کم هفت فعال مدنی در نقاط مختلف کشور توسط نهاد های امنیتی بازداشت شدند، بازداشت این افراد بعضا با تفتیش منزل همراه بود. از جمله هویت بازداشت شدگان امروز تا بدین لحظه سعید اقبال، داریوش زندی، شیما بابایی، لیلا فرجامی، محمود معصومى و بهنام موسیوند احراز شده است، احتمال افزایش اسامی وجود دارد../

******

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی اقدام هماهنگ نیروهای امنیتی در اقصی نقاط کشور تعدادی از فعالان مدنی که عمدتا افرادی شناخته شده و دارای سوابق پیشین بازداشت بودند دستگیر شدند.

بنا بر گزارشات دریافتی از جمله بازداشت شدگان در تهران، بهنام موسیوند فعال مدنی در منزل پدری اش بازداشت شد.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “بهنام موسیوند را به طور خشونت آمیزی صبح امروز در منزلش دستگیر کردند”.

یکی دیگر از بازداشت شدگان دختری اهل رشت است که هویتش توسط هرانا کماکان در دست بررسی است.
سعید اقبال دیگر فعال مدنی است که صبح امروز در منزل پدری‌اش در کرمانشاه بازداشت شد.
همزمان گزارش می شود داریوش زندی و همسرش شیما بابایی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

همزمان با این افراد، نیرو های امنیتی لیلا فرجامی فعال مدنی را نیز امروز در منزل شخصی اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. هر چند گزارشات تایید نشده ای از آزادی این فعال مدنی ساعاتی پس از بازداشت حکایت دارد.

همزمان با افراد فوق الذکر، محمود معصومى دیگر فعال مدنى هم امروز توسط مامورین امنیتى بازداشت شده است.
از دلایل و جزییات بازداشت هماهنگ این فعالان مدنی کماکان اطلاعی در دست نیست. با اینحال میتوان در نظر گرفت نیروهای امنیتی یک عملیات هماهنگ و سراسری را که زنجیره ای از فعالان مدنی در اقصی نقاط کشور در بر میگیرد را امروز رهبری کردند.

عمده افراد بازداشت شده دارای سوابق بازداشت پیشین هستند با اینحال در یک نمونه برجسته لازم به یادآوری است که بهنام موسیوند پس از تحمل حدود یکسال حبس روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

۱۳ بهمن / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی