امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

منصوره بهکیش به هفت سال ونیم حبس تعزیری محکوم شد

mansurebekishq16منصوره بهکیش به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه کشور بدلیل فعالیت های مدنی به هفت سال و نیم حبس محکوم شده بود، این حکم در ماه گذشته توسط دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. اعضای خانواده های اعدامیان و قربانیان قتل های سیاسی در جمهوری اسلامی با نگارش بیانیه‌ای حکم زندان منصوره بهکیش را محکوم کرده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی شدند

 

 

***

 

 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده اعدامیان و قربانیان قتل های سیاسی با نگارش بیانیه‌ای حکم هفت ماه و نیم زندان منصوره بهکیش را محکوم کرده و خواستار آزادی و لغو احکام صادره برای وی شدند.

منصوره بهکیش به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به هفت سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود، ماه گذشته حکم زندان این فعال مدنی در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

این فعال مدنی از اعضای گروه مادران و خانواده های خاوران است که نزدیکانشان در دهه ۶۰ بدون محاکمه در دادگاه صالح توسط جمهوری اسلامی بصورت پنهانی اعدام شدند.
خانم بهکیش در خصوص بیانیه‌ی خانواده های اعدام شدگان و قربانیان قتل های زنجیره‌ای در صفحه فیس‌ بوک خود نوشته است “من نیز به این حکم و تمامی احکام ناعادلانه و جنایت هایی که مسوولان جمهوری اسلامی ایران از ابتدای به قدرت رسیدن شان بر سر ما فعالان سیاسی و اجتماعی آوار کردند، به شدت معترضم و بی تردید در هر کجا که باشم، هر روز محکم تر از دیروز، راه دادخواهی را تا رسیدن به آزادی و برابری و عدالت پی خواهم گرفت و تمامی شرکای سهیم در ماندگاری جنایت کاران را به پای میز محاکمه خواهم کشاند”.

در دهه ۶۰ شمسی مقامات جمهوری اسلامی موج وسیعی از زندانیان سیاسی را اعدام کردند بر اساس منابع غیر رسمی در مجموع اعتقاد بر این است که هزاران زندانی در این سال ها توسط مقامات اعدام شده اند.

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی