امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

۱۲درصد کودکان چند روز بعد از کودک آزاری اطلاع می دهند

bb-1هر روز تعدادی از دختران و پسران کم سن و سال از سوی خانواده و جامعه در مناطق حاشیه ای شهر تهران مورد تجاوز جسمی و جنسی قرار می‌گیرند بی آنکه کسی صدای‌شان را بشنود. لایحه حمایت از حقوق کودکان ۶ سال است که در بایگانی مجلس خاک می خورد واین در حالی است که کودکان به جرم کودکی نمی توانند از خودشان دفاع کنند. اگر پدر آن‌ها را آزار دهد، به هیچ وجه نمی توانند شکایت کنند و اگر آزارگری خارج از خانه به آن‌ها تجاوز کند در شرایط محدود می‌توانند درباره آن با کسی صحبت کنند.. /

*****

پدر معتاد به شیشه سه دختر داشت و از همان روزی که مادر از خانه رفت، پدر در خانه می چرخید و دخترانش امنیت جانی نداشتند. هر لحظه امکان داشت پدری که برهنه در خانه راه می رود، به یکی از دخترها تجاوز کند. دختر اول نتوانست این وضعیت را تحمل کند و از خانه فرار کرد و کارتن خواب شد. دختر دوم برای حمایت از خواهر کوچک‌ترش از حمله های پدر در خانه ماند. او هر شب با یک چاقو یا تکه ای شیشه می‌خوابید تا اگر پدر بالای سرش بیاید از خود دفاع کند. دختر سوم هم از این ماجرا جان سالم به در نبرد. دخترها درباره وضعیتی که در خانه‌شان وجود داشت با کسی صحبت نمی کردند. از طرفی نمی توانستند از پدرشان برای کاری که می کرد، شکایت کنند و هر روز مرگشان را در آن خانه زندگی می کردند.

این وضعیتی است که شاید بسیاری از دخترانی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند، دچارش باشند. این ها حرف های سوسن مازیارفر، یکی از مددکاران جمعیت امام علی است.صحبت های سوسن مازیار فر در حالی مطرح می شود که هیچ گونه آموزشی پیشگیری کننده ای برای این دختران در مناطق حاشیه ای برای دفاع از خودشان وجود ندارد. هر روز تعدادی از دختران و پسران کم سن و سال از سوی خانواده و جامعه در مناطق حاشیه ای شهر تهران مورد تجاوز جسمی و جنسی قرار می‌گیرند بی آنکه کسی صدای‌شان را بشنود. لایحه حمایت از حقوق کودکان ۶ سال است که در بایگانی مجلس خاک می خورد واین در حالی است که کودکان به جرم کودکی نمی توانند از خودشان دفاع کنند. اگر پدر آن‌ها را آزار دهد، به هیچ وجه نمی توانند شکایت کنند و اگر آزارگری خارج از خانه به آن‌ها تجاوز کند در شرایط محدود می‌توانند درباره آن با کسی صحبت کنند. دکتر جعفری، رییس اورژانس اجتماعی در سمینار کودک آزاری در سکونتگاه های فقیرنشین گفت: « ما در ۶ ماهه اول امسال ۲۷۵۰۰ مورد کودک آزاری داشتیم که شامل انواع کودک آزاری جنسی، جسمی، عاطفی و غفلت در آن وجود دارد». او در ادامه با بیان اینکه هر قدر سن کودک پایین تر باشد، چون به لحاظ جسمانی وابسته است وضعیت حادتر می شود، افزود:« ٣٨ درصد در سن دبستان و زیر دبستان و ١٢ درصد راهنمایی بوده اند. ٢٩ درصد جسمی و سه درصد جنسی بوده است که خانواده‌ها از ترس امنیت و آبرو خیلى از موارد را گزارش نمی کنند». در این میان بررسی ها نشان داده ١٢ درصد بچه‌ها چند روز از کودک آزاری گذشته و به ما گزارش دادند و ۴/۵ درصد یک هفته گذشته بود که گزارش را اعلام کردند. خیلی از موارد کودک آزاری را همسایه ها متوجه مى شوند ولی گزارش نمی دهند و حتی یک بار جرات نکرده با ١٢٣ تماس بگیرند. این بحث مسئولیت پذیری اجتماعی است. رییس اورژانس اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه کودک‌آزاری به چهارچوب خانه و خانواده منتهی نمی شود، مسائل و مشکالت فرهنگی بسیاری در این میان موجود است.مردم باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشند.در بعضی موارد دیده شده که کودک ماه‌ها مورد آزار قرار گرفته و همسایه ها با وجود اطلاع داشتن از این موضوع حاضر به ارائه گزارش به اورژانس نبودند.

به نقل از قانون / ۲ اسفند / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی