امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

«همه پرسی زنان*» اتریش برای ایجاد تغییر قوانین در جهت برابری حقوق زنان

Frauenvolksbegehrenاکنون وقتش است!
زنان مترقی اتریش ابتکار همه‌پرسی زنان* برای جمع‌آوری امضا و ارائه آن به مجلس جهت تغییر در قوانین برای تساوی حقوق زنان به راه انداخته‌اند. این آکسیون از ۱۲ فوریه تا ۱۳ مارس ۲۰۱۸ ادامه دارد و می‌توان با کارت شهروندی اتریش، آنلاین و یا در اداره شهرداری منطقه سکونت خود این همه پرسی را امضا کرد. اطلاعات بیشتر در  سایت https://frauenvolksbegehren.at

دوروز بعد از شروع همه پرسی با جمع آوری تعداد امضاهای موردنیاز برای ارائه به مجلس اولین مانع از سرراه همه پرسی زنان* اتریش برداشته شد. این علاقمندی و استقبال بسیار بالا برای به دست آوردن حقوق زنان دیگر متوقف نخواهد شد. تا ۱۳ مارس امسال هنوز وقت هست که بتوانیم با امضای خود از این همه پرسی حمایت و پشتیبانی کنیم تا رای ما تا آخرین مهلت ثبت نام شمارش شود.
در پیشگفتار همه پرسی زنان* نوشته شده: ما صدای اعتراض خود را بلندترکرده به خاطر مادربزرگان‌مان، مادران‌مان. به خاطر خودمان، فرزندانمان و نوه‌هایمان و به‌خصوص برای همه آنهایی که بعد ازما می‌آیند. ما می‌گوییم که ما قوی هستیم و خواستار شانس برابر برای همه انسانها! برای همه بی‌توجه به هرگونه شرایط و اعتقاد و خاستگاهی که دارند، مستقل از هرگونه محدودیت و همگام با آنانی که تبعیض و تبعیض‌های متعددی را تجربه کرده‌‍اند، در کنارهم می‌مانیم.
اکنون زمان آن رسیده که خودمان را آزاد و رها سازیم. ما می‌خواهیم آزادانه تصمیم بگیریم که چگونه زندگی کنیم و بدور از هرگونه نقش جنسیتی و کلیشه‌ای، خود تعیین کنیم که چه چیزی را دوست داریم آن هم دور از ناهنجاریهای اجتماعی، برای جهانی پر از تنوع.
زمان مبارزه است، ما خواستار دیده شدن و تصمیم‌گیری‌های مشترک هستیم. در سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ برای همه گروههای مختلف مردم و در همه زمینه‌های زندگی برای برابری واقعی. اکنون زمان عمل فرارسیده و
ما خواهان تغییر و دگرگونی برای ایجاد برابری واقعی زنان در اتریش و در هر جای دیگری از جهان هستیم.
امروز برای فردا. ساده و روشن. ما در حرکت هستیم.
پیشگامانِ همه پرسی زنان* ۲٫۰: ما می‌دانیم که طبق تعریف منطق سیستم دو ارزشی، جهان گوناگون و متنوع است،
از این رو ما از اصطلاح «زنان*» (همراه با ستاره) استفاده کرده و منظورمان زنان همسوجنس (Cis-Frauen)، زنان ترانس (Trans-Frauen) و زنان خارج از دو جنسیت (nicht-binäre Frauen) و بالاخره بیناجنسی (Interpersonen) است.
https://frauenvolksbegehren.at/wo-unterschreiben

خلاصه شده از متن سایت Frauen*volksbegehren
ترجمه: سیمین

۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفند ۱۳۹۶)

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی