امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

حزب تودهٔ ایران، سرکوب خشن گردهماییِ زنان به‌مناسبت روز جهانی زن در تهران را به‌شدت محکوم می‌کند!

1311cdbecff438331a7a57dc501f2ee0درحالی‌که هفته‌های پیش- و در پی جنبش اعتراضی دی‌ماه ۹۶، در هشتاد شهر کشور-سردمداران حکومتی، ازجمله روحانی و سخنگویان دولتش از حقِ مردم برای اعتراض کردن و بیان نظراتشان داد سخن داده بودند، مأموران نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌های رژیم به گردهمایی مسالمت‌آمیز زنان یورش بردند و با ضرب‌وشتم آنان و نیز حاضران، بیش از هشتاد تن را با خشونت تمام بازداشت کردند../

******

حقارتِ رژیم ولایت فقیه، و مبارزهٔ دلیرانهٔ زنان ایران بر ضد استبداد حاکم!

مبارزهٔ دلیرانه زنان ایران در راه پایان دادن به ستم جنسیتی در ایران و دست‌یابی به برابری حقوق در همهٔ عرصه‌های مدنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و به‌رغم همهٔ سرکوبگری‌های رژیم استبدادی حاضر، همچنان ادامه خواهد یافت و بخشی مهم و جداناپذیر از جنبش عمومی خلق برای طرد رژیم ولایت فقیه، پایان دادن به ظلم و بی‌عدالتی و دست‌یابی به آزادی است.

هم‌میهنان گرامی!

گزمگان رژیم استبداد، با حمله به گردهمایی مسالمت‌آمیز زنان مبارز در مقابل وزارت کار، روز پنجشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۶/ هشتم مارس ۲۰۱۸، به‌مناسبت بزرگداشت روز جهانی زن،‌ بار دیگر ماهیت ضد انسانی و زن‌ستیز رژیم واپس‌گرای ولایت فقیه را در برابر داوری افکارعمومی مردم میهن ما و جهان به‌نمایش گذاشتند.

زنان، به‌دعوت فعالان جنبش زنان و به‌منظور اعتراض به سیاست‌های زن‌ستیزانه و تبعیض‌های موجود بر ضد زنان و ازجمله شرایط ناعادلانه و ضدِ زن در بازار کار ایران، در مقابل وزارت کار تجمع کرده‌ بودند. زنان مبارز شرکت‌کننده در این گردهمایی، با سر دادن شعارهایی همچون: «حق ما برابری کار تو ستمگری؛ آزادی، برابری عدالت جنسیتی؛ نان، کار، آزادی؛ زنان، کار، آزادی، پوشش اختیاری؛ نترسین نترسین ما همه با هم هستیم!» اعتراض‌شان را به سیاست‌های ستمگرانهٔ رژیم اعلام می‌کردند. درحالی‌که هفته‌های پیش- و در پی جنبش اعتراضی دی‌ماه ۹۶، در هشتاد شهر کشور-سردمداران حکومتی، ازجمله روحانی و سخنگویان دولتش از حقِ مردم برای اعتراض کردن و بیان نظراتشان داد سخن داده بودند، مأموران نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌های رژیم به گردهمایی مسالمت‌آمیز زنان یورش بردند و با ضرب‌وشتم آنان و نیز حاضران، بیش از هشتاد تن را با خشونت تمام بازداشت کردند.

اگرچه شماری از بازداشت شدگان تا امروز آزاد شده‌اند، ولی خبرهایی نگران‌کننده‌ مبنی بر متهم کردن بیست تن از شرکت‌کنندگان در گردهمایی هشتم مارس به «اقدام بر ضد امنیت ملی»‌ منتشر شده است. این امر، که در سیاههٔ سرکوبگری‌های مستمر رژیم بی‌پیشینه نیست، از قصد رژیم در برگزاری محاکمه‌هایی فرمایشی و صادر کردن حکم‌هایی سنگین و ضد انسانی بر ضد این مبارزان و پراکندن ترس و وحشت در میان کوشندگان عرصهٔ مسائل اجتماعی حکایت می‌کند.

چند روز پیش از این نیز، ولی فقیه رژیم در سخنانی، اعتراض دختران خیابان انقلاب و دیگر شهرهای کشور بر ضد حجاب اجباری را حقارت آمیز خوانده بود. در پی این سخنان، مجیزگویان استبداد و زن‌ستیز هم برخورد قاطع با این اعتراض‌های مدنی را خواستار شدند. خامنه‌ای در سخنانی خطاب به «مداحان»ش در کشور ازجمله گفت:‌ «آن‌همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که درنتیجهٔ آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه‌وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش‌هایشان در این نتیجهٔ کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله‌ای نیست اما آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله حجاب اجباری از دهان برخی خواص است.»

اما واقعیت در اساس، حساسیت، ترس و حقارت رژیم و رهبرانش نسبت به حضور زنان به‌مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن، و اعتراض مدنی و طبیعی و برحق آنان به سیاست‌های زن‌ستیزانهٔ رژیم است و این اعتراض زنان به سیاست غیرانسانی حجاب اسلامی- و به‌طورکلی اعتراض توده‌ها به ظلم و جور روزانه‌ای که بر آنان روا داشته می‌شود- چنان ارکان پوشالی حکومت‌شان و «نظام اسلامی نمونه جهان»‌ را می‌لرزاند که تنها پاسخی‌ که از آن‌ها برمی‌آید سرکوب و خشونت روزافزون است.

حزب تودهٔ ایران، ضمن محکوم کردن سیاست‌های غیرانسانی رژیم ولایت فقیه، بار دیگر آزادی فوری و بدون قیدوشرط همه دستگیرشدگان روز جهانی زن، دستگیرشدگان پرشمار جنبش اعتراضی توده‌ها در دی‌ماه ۹۶ (که هنوز در بندهای رژیم گرفتارند)، کارگران بازداشت‌شده در اعتراض‌های کارگری و دستگیرشدگان در اعتراضات دراویش در هفته‌های اخیر را خواهان است. حزب تودهٔ ایران، از همه نیروهای مترقی و آزادی‌خواه ایران و جهان می‌خواهد تا متحد بر ضد سیاست‌های ضد انسانی رژیم و سرکوبگری‌های آن صدای اعتراض‌شان را بلند کنند.

مبارزهٔ دلیرانه زنان ایران در راه پایان دادن به ستم جنسیتی در ایران و دست‌یابی به برابری حقوق در همهٔ عرصه‌های مدنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و به‌رغم همهٔ سرکوبگری‌های رژیم استبدادی حاضر، همچنان ادامه خواهد یافت و بخشی مهم و جداناپذیر از جنبش عمومی خلق برای طرد رژیم ولایت فقیه، پایان دادن به ظلم و بی‌عدالتی و دست‌یابی به آزادی است.

درود آتشین به مبارزهٔ دلیرانه و پیگیر زنان میهن برای پایان دادن به ستم جنسیتی و دست‌یابی به برابری حقوق در همهٔ عرصه‌های مدنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی!

آزادی فوری و بدون قیدوشرط برای همهٔ زندانیان سیاسی- عقیدتی!

به نقل از سایت حزب تودهٔ ایران

۲۰ اسفندماه ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی