امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

در نه به حجاب اجباری؛ نامه سرگشاده به مناسبت هشت مارس

زنان ایران بر سکوهای انقلابچندین تن از فعالان حقوق زن آلمان در یک اقدام مشترک اهتمام  به نوشتن یک نامه ی سرگشاده به زبان فارسی و  آلمانی به خانم موگرینی کرده اند برای جلب توجه ایشان در خصوص پشتبانی از حقوق زنان در مقابله با حجاب اجباری که جمهوری ولایت فقهی  نزدیک به ۴۰ سال  با زور، شکنجه، آزار ، زندان ، تحقیر و توهین به زنان ایران تحمیل کرده است.  این موضوع تلنگری هم به  خود ایشان است که به اشتباه با نام  احترام به «فرهنگ ایران » هنگام ورود به ایران در همراهی با این سیاست زور و خشونت  روسری کرده بود

 

 

***

 

 

نامه سرگشاده به مناسبت هشت مارس

نه به حجاب اجباری

 

حضور محترم خانم موگرینی،

 نزدیک به چهار دهه است که رژیم اسلامی ایران با تحمیل حجاب اجباری، اختیار پوشش را از زنان ایران با خشونت سلب نموده است.

 رژیم اسلامی ایران اجباری بودن حجاب را کمرنگ کرده و تلاش دارد که حجاب اسلامی را بعنوان سنت ایرانیان به افکار عمومی جهان بشناساند. در حالیکه سالیانه بیش از سه میلیون و نیم زن، بدلیل عدم رعایت حجاب، از سوی پلیس ویژه جریمه و یا دستگیر می شوند، کدام جامعه ای برای اجرای سنت خود نیاز به سرکوب پلیس ویژه دارد؟

 با وجود افشاگری کنشگران زن ایرانی، بسیاری زنان سیاستمدار، در سفر به ایران حجاب اجباری را  پذیرفته و این حرکت خود را احترام به فرهنگ مردم ایران بیان می کنند. در این حرکت به چه کسانی احترام گذاشته می شود، آیا این احترام به زنان ایرانی است یا به رژیمی که با این وسیله زنان را زیر کنترل و سرکوب قرار داده است؟

 از ماههای اخیر اعتراض زنان برای پایان یافتن حجاب اجباری، از سوی زنانی که “دختران خیابان  انقلاب” نامیده می شوند، عمق تازه ای به مبارزه زنان در ایران بخشیده است.  حرکت مسالمت آمیز زنان علیه حجاب اجباری در شهرهای گوناگون کشور گسترش یافته و تاکنون بیش از سی زن و دو مرد جوان برای این حرکت مسالمت آمیز با خشونت و ضرب و جرح دستگیر و زندانی شده اند.

 این زنان خواسته ساده ای دارند، نمیخواهند حجاب داشته باشند. آنها روی سکوها در کنار خیابان می ایستند. شال و یا روسری خود را برچوبی آویخته و به آرامی در بالای سر خود به اهتزاز در می آورند  و اینگونه مخالفت خود را با حجابی که به انان تحمیل شده است ابراز می کنند. ویدئوهای بسیاری در اینترنت منتشر شده است که  از یک سو حرکت صلح آمیز زنان و از سوی دیگر خشونت، پرت کردن و دستگیری کنشگران توسط پلیس را نشان می دهند.

 به گفته خانم نسرین ستوده وکیل آزادیخواهی که او نیز در گذشته زندانی بوده است، حبس های از یک تا ده سال این زنان و مردان را تهدید می کند. زنان در ایران برای کسب آزادی اختیار بر خویشتن، حقی که در دنیای امروز برسمیت شناخته شده است، زندگی شان را به خطر می اندازند.

 از اینرو ما زنان ایرانی در تبعید، در روز جهانی زن، کمپینی برای پشتیبانی از مبارزات این زنان براه انداخته ایم.  ما از همه انسانهای آزاده می خواهیم که با پشتیبانی از این کمپین، صدای “دختران خیابان انقلاب ” را رساتر کرده و رژیم اسلامی ایران را موظف به رعایت حقوق زنان، لغو حجاب اجباری و پلیس ویژه سرکوب زنان نمایند.

 با احترامات فائقه

زنان ایرانی در تبعید

لینک برای امضا و پشتبانی

Sign the Petition

https://www.change.org/p/federica-mogherini-nein-zu-zwangsverschleierung

Nein zu Zwangsverschleierung

Sehr geehrte Frau Mogrini,

Seit 2 Monaten nimmt die Protestbewegung der Frauen für die Abschaffung des Hijab, die sogenannten “Mädchen der Revolutionsstraße” eine neue Dimension an.

Seit vierzig Jahren hat das islamische Regime im Iran die Frauen mit Hilfe der Zwangsverschleierung unterdrückt. Die Selbstbestimmung von Frauen wurde ihnen mit Gewalt genommen und das Tragen des Hijab als Symbol der religiösen Macht über Frauen erzwungen.

Seit langem versucht das islamische Regime im Iran, die Aufmerksamkeit der Weltöffentlichkeit zu gewinnen, um das Tragen des Schleiers als Tradition zu deklarieren. Obwohl jährlich etwa dreieinhalb Millionen Frauen durch die Sonderpolizei verhaftet oder sanktioniert werden, wird nicht über Zwangsverschleierung gesprochen. Um die eigene Kultur und Tradition zu leben, ist kein Zwang und keine Sonderpolizei für das Volk erforderlich.

Trotz unseres Protests bezeichnen viele Politikerinnen, die in den Iran reisen, das Tragen des Kopftuchs als Zeichen des kulturellen Respekts. Wen respektieren sie? Die Frauen, die Widerstand leisten, oder das Regime, das diese Frauen unterdrückt?

Seit zwei Monaten nimmt die Protestbewegung der Frauen für die Abschaffung des Schleier-Zwangs, die sogenannten “Mädchen der Revolutionsstraße” eine neue Dimension an. Die friedlichen Aktionen der Frauen gegen die Zwangsverschleierung breiten sich im ganzen Land aus. Bis jetzt sind mehr als dreißig Frauen und zwei junge Männer für diese Aktion gewaltsam verhaftet worden.

Diese Frauen äußern nur ihren einfachen Wunsch, dass sie den Hijab nicht tragen wollen. Sie steigen auf Stromkästen am Straßenrand, hängen ihr Kopftuch an Holzstangen und winken still. Viele Videos zeigen wie die Polizei diese Frauen gewaltsam herunterstürzt, verprügelt und verhaftet.

Laut Frau Nasrin Setude, Anwältin und Menschenrechtsaktivistin, die wegen ihrer Arbeit auch im Gefängnis war, werden die Teilnehmerinnen solcher Aktionen zu Gefängnisstrafen zwischen einem und zehn Jahren verurteilt. Diese Frauen riskieren ihr Leben für Selbstbestimmung und Menschenwürde.

Aus diesem Grund haben wir, im Exil lebende Iranerinnen, eine Kampagne zur Unterstützung gestartet. Wir rufen alle Frauen am internationalen Frauentag auf, diese zu unterstützen und die sofortige Freilassung der Frauen und die Abschaffung der Zwangsverschleierung und Sonderpolizei zu fordern.

Hochachtungsvoll
Im Exil lebende Iranerinnen

https://www.change.org/p/federica-mogherini-nein-zu-zwangsverschleierung

۲۱ اسفند ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی