امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

دختران شین‌آباد در «انقلاب اسلامی» سوختند + ویدئو

thاز حادثه آتش سوزی در دبستان روستای شین‌آباد مورخ ۱۵ آذر ۱۳۹۱ پنج سال می گذرد. آن کودکان اینک نوجوانانی شده‌اند که دنیا را با همه زشتی‌هایش بهتر درک می‌کنند. می‌فهمند که برای نبود یک بخاری استاندارد در کشوری خفته بر دریای نفت و گاز، ۲۸ نونهال ایران‌زمین در کام آتش گرفتار آمدند و سه نفر دیگر جان باختند و ۲۶ نفرشان برخی تا ۶۰ درصد دچار سوختگی شده‌اند../

******

از حادثه آتش سوزی در دبستان روستای شین‌آباد مورخ ۱۵ آذر ۱۳۹۱ پنج سال می گذرد. آن کودکان اینک نوجوانانی شده‌اند که دنیا را با همه زشتی‌هایش بهتر درک می‌کنند. می‌فهمند که برای نبود یک بخاری استاندارد در کشوری خفته بر دریای نفت و گاز، ۲۸ نونهال ایران‌زمین در کام آتش گرفتار آمدند و سه نفر دیگر جان باختند و ۲۶ نفرشان برخی تا ۶۰ درصد دچار سوختگی شده‌اند. به گفته خبرگزاری «ایلنا» ۱۲ نفر از این کودکان تاکنون ۳۶۰ عمل جراحی را تجربه کرده‌اند.

بنا به گزارشی در زیتون ، صدمه جسمی دانش‌آموزان یک سو، ولی صدمه روحی این حادثه یک سوی دیگر است. نادیه یکی از دختران گفته: «موضوعی نیست که قادر به فراموش کردنش باشیم. سال‌هاست کابوس تمام روزهای من و دوستانم آتش‌سوزی است.»

در خبرها آمده بود که وکیل اولیای دم دو تن از دختران شین آبادی که در آتش سوزی سال ۹۱ در مدرسه‌ای در شین آباد استان آذربایجان غربی دچار سوختگی شدید شدند، با نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، از حقوق شهروندی از دست رفته این دختران سخن گفته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین احمدی نیاز در این نامه به «پنج سال درد و رنج دخترکان شین آبادی، از زندگی با نصف دیه تا ۱۵ سال تداوم مصیبت درمان» اشاره کرده و از روحانی پرسیده است: «حقوق شهروندی این دختران کجاست؟»
او نوشته است با وجود گذشت پنج سال از این حادثه هنوز این دختران در مسیر شین آباد تا تهران برای درمان و مداوای سوختگی خود در حال رنج کشیدن بوده و شادی زندگی از آنها گرفته شده است: «با این حال هنوز بعد از گذشت این مدت دیه دو دختر متوفی شین آبادی (ساریا رسول زاده و سیران یگانه) علی رغم اینکه به دلیل زن بودنشان نصف دیه کامل است، آن هم پرداخت نشده است.»

۲۳ اسفند / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی