امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

همسر محمد حبیبی: هنوز اتهام همسرم را نمی‌دانم

mohammad-habibi-768x512 خدیجه پاک‌ضمیر همسر «محمد حبیبی» عضو کانون صنفی معلمان که ۱۰ روز از بازداشتش می‌گذرد گفت از روزی که ایشان را بازداشت کردند ما به‌صورت مرتب به بازپرسی مراجعه کردیم ولی هیچ پاسخی درباره‌ی اتهام ایشان به ما ندادند. تماس‌هایی هم که خود آقای حبیبی با من داشتند چیزی درباره‌ی اتهام به ما نگفتند اما حتماً تا این مرحله تفهیم اتهام شده‌اند../

*******

به گزارش خبرگزاری هرانا، پاک‌ضمیر در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی آخرین وضعیت محمد حبیبی ادمین کانال کانون صنفی گفت: “از روزی که ایشان را بازداشت کردند ما به‌صورت مرتب به بازپرسی مراجعه کردیم ولی هیچ پاسخی درباره‌ی اتهام ایشان به ما ندادند. تماس‌هایی هم که خود آقای حبیبی با من داشتند چیزی درباره‌ی اتهام به ما نگفتند اما حتماً تا این مرحله تفهیم اتهام شده‌اند”.

وی افزود: “آقای حبیبی در این ده روزی که بازداشت بودند سه بار توانستند با ما تماس بگیرند. اولین تماس در روز چهارم بود، از طرفی در تماس‌هایشان هر چه ما می‌پرسیم که اتهام چیست چیزی به ما نمی‌گویند، انگار که تماس‌ها کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهند که حرفی زده شود”.

همسر حبیبی درباره‌ی اقدامات وزیر آموزش‌وپرورش درباره‌ی بازداشت حبیبی گفت: “یکشنبه ما به همراه اعضای هیات‌مدیره‌ی کانون صنفی معلمان یک دیدار با جناب بطحایی داشتیم. آقای بطحایی به ما قول مساعد دادند که مشکل را تا حد توانشان حل کنند. از طرفی به ما قول دادند که مساله‌ی برخورد در زمان بازداشت را نیز پیگیری کنند”.

او درباره‌ی مصاحبه‌ها با رسانه‌های خارج کشور گفت: “از زمانی که آقای حبیبی بازداشت شدند ما مدام به دادسرای اوین می‌رفتیم اما هرچه تقاضا می‌کردیم که دیداری با بازپرس پرونده یا یک مسوول مربوطه داشته باشیم که اتهام را بپرسیم حتی ما را به ساختمان هم راه نمی‌دادند. خود آقای حبیبی هم در روزهای اول تماس نداشتند و با توجه به نوع بازداشت ایشان ما نگرانی زیادی داشتیم که این نگرانی باعث شد راهی به‌جز مصاحبه با رسانه‌های خارجی نداشته باشیم”.

پاک‌ضمیر خاطرنشان کرد: “مصاحبه‌ی ما ۷ الی ۸ روز بعد از بازداشت صورت گرفت زمانی که ما از همه‌چیز ناامید شده بودیم اگر جواب ما را می‌دادند اگر اطلاعاتی که می‌خواستیم درباره‌ی سلامتی‌شان را به ما می‌دادند یا اینکه اجازه می‌دادند تماس برقرار شود قطعاً ما مصاحبه نمی‌کردیم”.
او درباره‌ی تأثیر مصاحبه با رسانه‌های خارجی گفت: “بعد از مصاحبه تماس‌هایی با ما گرفتند، از طرف آقای حبیبی تماس گرفته شد، ما از حالت بی‌خبری درآمدیم، بازپرس هم اجازه داد که ما او را ببینیم”.

همسر حبیبی درباره‌ی وکلای حبیبی گفت: “آقایان تاج و رئیسیان به‌عنوان وکیل به دادگاه معرفی شدند اما هنوز اجازه‌ی ورود به پرونده را پیدا نکرده‌اند”.

او در انتها گفت: “مساله‌ی سلامتی آقای حبیبی برای ما مهم است. در زمان بازداشت چشم ایشان آسیب دید. ایشان آرتروز گردن قدیمی هم داشتند که تقریباً کنترل‌شده بود؛ اما در تماس آخر از من گردنبند خواستند که این باعث نگرانی بیشتر ما شد. امیدواریم که ما بیشتر در جریان سلامتی آقای حبیبی قرار بگیریم، حداقل یک ملاقات با ایشان داشته باشیم، در حال حاضر تماس‌هایی نامناسبی دارند و ما حتی یک‌بار هم ایشان را ندیده‌ایم”.

۲۳ اسفند / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی