امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

فنلاند در صدر شادترین کشورهای جهان

2000اگر افسردگی دارید هر روز پیاده‌روی کنید!

در ۲۰ مارس روز جهانی شادی فنلاند در صدر، دوم نروژ و سوم دانمارک قرار گرفته و ایران با دو پله صعود نسبت به سال گذشته، به رتبه ۱۰۶ از میان ۱۵۶ کشور رسیده است….مطالعاتی که در مجله آمریکایی روانشناسی منتشر شده است، نشان داده افرادی که بیش از چهار ساعت در هفته‌ پیاده روی می‌کنند، ۴۴ درصد نشانه‌های افسردگی کمتری دارند

 

 

***

 

 

falandفنلاند در صدر شادترین کشورهای جهان

به گزارش ایرنا، فنلاند، نروژ، دانمارک، ایسلند، سوئیس، هلند، کانادا، نیوزیلند، سوئد و استرالیا به ترتیب ۱۰ کشور نخست فهرستی هستند که در آستانه روز جهانی شادی (۲۰ مارس/ ۲۹ اسفند) توسط «شبکه راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل متحد» منتشر شده است. گزارش این نهاد که روز چهارشنبه منتشر شد، موضوع مهاجرت را در محوریت قرار داده و تاکید کرده است که شادی گروه‌های مهاجر، ارتباط تنگاتنگی با وضعیت رفاهی کشور مقصد دارد.
تحقیقات در این رابطه برمبنای ۶ عامل درآمد، امید به زندگی، حمایت‌های اجتماعی و میزان آزادی، سخاوت و اعتماد در طی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ صورت گرفته است.در فهرست جدید، ایران با دو پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه یکصد و ششم جای گرفته است.نام بروندی در انتهای فهرست آمده و پیش از آن به ترتیب آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، تانزانیا، یمن، رواندا، سوریه، لیبریا، هائیتی و مالاوی قرار دارند.
بهار نیوز ـ ۲۶ اسفند

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اگر افسردگی دارید هر روز پیاده‌روی کنید!
2000ایسنا نوشت: اطلاعات انجام شده توسط محققان آمریکایی نشان داده است که پیاده‌روی روزانه باعث کاهش نشانه‌های افسردگی می‌شود.

مطالعاتی که در مجله آمریکایی روانشناسی منتشر شده است، نشان داده افرادی که بیش از چهار ساعت در هفته‌ پیاده روی می‌کنند، ۴۴ درصد نشانه‌های افسردگی کمتری دارند. در این مطالعات ۲۲ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش به اندازه داروهای ضد افسردگی تاثیرگذار است.

یکی از محققان دانشگاه میشیگان در این‌باره می‌گوید: هنوز کاملا دلیل این که ورزش نشانه‌های افسردگی را کاهش می‌دهد، مشخص نیست اما ورزش تغییراتی در مغز ایجاد می‌کند که می‌تواند بر نشانه‌های افسردگی تاثیرگذار باشد. ورزش همچنین کیفیت زندگی افرادی که مبتلا به افسردگی هستند را نیز افزایش می‌دهد.

با وجود تاثیرات مثبت ورزش برای بیماران مبتلا به افسردگی یکی از چالش‌ها برای این بیماران این است که نمی‌توانند انگیزه برای ورزش پیدا کنند. یکی از نشانه‌های افسردگی خستگی و سطح انرژی پایین است. بنابراین در این شرایط بیماران سخت می‌توانند شروع به فعالیت فیزیکی کنند. ثبت‌نام کردن در ورزش‌های گروهی و یا کلاس‌های ورزشی می‌تواند یکی از راه‌های افزایش انگیزه بیماران مبتلا به افسردگی باشد.

پیک ایران ـ ۲۶ اسفند

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی