امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

محرومیت نرگس محمدی از آزادی بازداشت خودسرانه محسوب می‌شود

narges-w- hejabگروه کاری بازداشت‌های خودسرانه در جلسه ۷۹ خود مورخ ۲۱-۲۵ آگوست ۲۰۱۷ پرونده نرگس محمدی را بررسی و اعلام کرد که محرومیت نرگس محمدی از آزادی، بازداشت خودسرانه محسوب می‌شود. گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه از ایران می‌خواهد بدون درنگ اقدامات لازم را برای جبران وضعیت نرگس محمدی جهت تطابق با استانداردها و اصول بین‌المللی در مورد بازداشت انجام دهد

 

 

***

 

 

گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه در جلسه ۷۹ خود مورخ ۲۱-۲۵ آگوست ۲۰۱۷ پرونده نرگس محمدی را بررسی و اعلام کرد که محرومیت نرگس محمدی از آزادی، بازداشت خودسرانه محسوب می‌شود.
در پی این جلسه، نظر گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه به شرح زیر اعلام شد:
محرومیت نرگس محمدی از آزادی خلاف مواد ۷، ۱۰،۱۱، ۱۹ و ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و مواد ۱۰، ۱۴، ۱۹، ۲۱ و ۲۶ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است و از این جهت بازداشت خودسرانه محسوب می‌شود.
گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه از ایران می‌خواهد بدون درنگ اقدامات لازم را برای جبران وضعیت نرگس محمدی جهت تطابق با استانداردها و اصول بین‌المللی در مورد بازداشت، از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی انجام دهد.
با در نظر گرفتن همه شرایط پرونده به ویژه خطر صدمه به سلامت جسمی نرگس محمدی، گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه، آزادی بدون و قید شرط او و حق جبران خسارت مطابق با قوانین بین‌المللی را در نظر می‌گیرد.
وفق پاراگراف ۳۳ بند الف روش کار خود، گروه کاری بازداشت‌های خودسرانه پرونده را به گزارشگر ویژه وضعیت مدافعان حقوق بشر و گزارشگر وضعیت حقوق بشر در ایران ارجاع می‌دهد.

کانون مدافعان حقوق بشر ـ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی