امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

اعتصاب غذای عبدالفتاح سلطانی در اعتراض به رفتارهای وزارت اطلاعات از روز اول فروردین

39405443_303عبدالفتاح سلطانی وکیل زندانی و فعال مدافع حقوق بشر از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۷ در زندان اوین به اعتصاب غذا می‌زند. در نامه او اشاره شده است «از آنجا که وجود برخی تدلیسهای ناروای حاکم بر جوّ زندان، به گونه ای می باشد که عده از زندانیان از جمله رانتخواران،اختلاس گران،و وابستگان به قدرت از امتیازاتی برخوردار هستند که برای بسیاری از زندانیان عادی و (سیاسی-عقیدتی) در نظر گرفته نمی شود و با توجه به عدم رعایت حقوق شهروندی مورد ادعای دولت و مداخله برخی مامورین وزارت اطلاعات آقای روحانی در تصمیم گیریهای مربوط به زندانیان(سیاسی – عقیدتی) به نحوی که دادستان تهران نیز تحت تاثیر اظهار نظرها و خواسته های آنان از رعایت پاره ای از حقوق قانونی زندانیان مذکور سر باز می زند…»/

*****

عبدالفتاح سلطانی از روز اول فروردین در اعتراض به رفتارهای مقامات امنیتی و قضایی دست به اعتصاب غذا خواهد زد. عبدالفتاح سلطانی در اسفند ماه ۱۳۹۰، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس به ۱۸ سال حبس در تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

متن نامه سلطانی و وکلای به شرح زیر است:

ملت شریف ایران؛ درود بر شما!

ضمن عرض تبریک نوروز خجسته به اطلاع می رساند:

از آنجا که وجود برخی تدلیسهای ناروای حاکم بر جوّ زندان، به گونه ای می باشد که عده از زندانیان از جمله رانتخواران،اختلاس گران،و وابستگان به قدرت از امتیازاتی برخوردار هستند که برای بسیاری از زندانیان عادی و (سیاسی-عقیدتی) در نظر گرفته نمی شود و با توجه به عدم رعایت حقوق شهروندی مورد ادعای دولت و مداخله برخی مامورین وزارت اطلاعات آقای روحانی در تصمیم گیریهای مربوط به زندانیان(سیاسی – عقیدتی) به نحوی که دادستان تهران نیز تحت تاثیر اظهار نظرها و خواسته های آنان از رعایت پاره ای از حقوق قانونی زندانیان مذکور سر باز می زند.

اینجانب علیرغم اینکه قصد نداشتم این ایام شادی و سرور را به کام عزیزان تلخ نمایم و بر خلاف میل باطنی، در اعتراض به این قبیل رفتارهای ناعادلانه و تبعیض آمیز از تاریخ ۱/۱/ ۹۷ اعتصاب غذا می نمایم و مسئولیت عواقب ناگوار آن به عهده رئیس جمهور ،رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات مسئول خواهد بود.

عبدالفتاح سلطانی بازداشتگاه اوین

۲۹/ ۱۲/ ۹۷

نامه وکلای عبدالفتاح سلطانی

دوست و همکار بزرگوار جناب آقای عبدالفتاح سلطانی
با سلام و احترام پیرو وکالت اعطایی از طرف جنابعالی به اینجانبان در خصوص پیگیری پرونده محکومیت کیفری که منتهی به حبس شما شده است، مقرر داشته اید که با استفاده از مواد قانونی و راهکارهای حقووقی نسوبت بوه موضوع اقدام مناسب قانونی بعمل آوریم و البته با هم توافق کردیم که موضوع در کمال آرامش و سکوت خبری و با رعایت کلیه موازین حقوقی پیگیری شود و این شرط تاکنون بطور کامل رعایت شده و حتی همکاران ما نیز در چند ماهه گذشته از موضوع بی خبر مانده‌اند.

اقداماتی که انجام شده است:

۱- صرف نظر از اینکه اطلاق جرم به موارد انتسابی اساسا قابل استناد نبوده و حتی مجازات‌های تعیین شده نیر تناسبی با جرم ادعایی نداشته است؛ لذا مبادرت به درخواست اعاده دادرسی به استناد بند (چ) مواده ۴۷۴ قوانون آیین دادرسی کیفری نمودیم. متاسفانه دراین مورد،پاسخ آنقدر عجولانه و غیرقانی و و غیر منطقی بوده است که مرجع رسیدگی کننده (دیوانعالی کشور) در چنین پرونده مهمی، زحمت مطالعه پرونده و حتی فراتر از آن مطالبه پرونده را به خود نداده است! این در حالی است که اولا درخواست اعاده دادرسی بموجب ماده استنادی قبلا هیچگاه مطرح نشده بود، ثانیا ظرف تنها چند روز به این درخواست پاسخ منفی داده شده است.

از طرفی، علیرغم اینکه بیش از ۷ سال در حبس ناعادلانه بسر می برید و با توجه به سپری شدن بیش از دو سوم از مجازات قطعا استحقاق استفاده از حق قانونی آزادی مشروط مطابق ماده ۸۵ قانون مجازات اسلامی را دارا می باشید. حال، با توجه به اینکه درخواست اخیر هم تاکنون به نتیجه ای نرسیده است، از این رو لازم می‌دانیم به استحضار شما برسانیم که تمامی اقدامات انجام شده تاکنون بی نتیجه مانده و چنین استنباط می شود که ظاهرا اراده‌های مانع اعمال مواد قانونی و اجرای عدالت و در نتیجه آزادی جنابعالی می شود.

لذا با توجه به شرایط فعلی، خواهشمند است نسبت به توقف و یا ادامه موضوع وکالت از طریق مراجع صالحه قانونی و یا هر گونه پیگیری لازم، نظر خودتان را به اینجانبان اعلام فرمایید.

سید ابراهیم ثابت قدم- سعید دهقان ۲۹۳۲/۲۶/۶۲

۱ فروردین / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی