امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

قطعی آب و سومین روز تشنگی صدها زندانی در زندان خورین ورامین

از سه روز پیش آب در زندان خورین ورامین قطع شده است، این مشکلات باعث شده زندانیان به دلیل عدم استحمام دچار مشکلات بهداشتی و سلامتی شوند. از سوی دیگر زندانیان مجبورند برای تهیه آب از فروشگاه زندان آب معدنی را با قیمت گزافی تهیه کنند و حتی برای شستشو و استفاده از سرویس های بهداشتی از همین آب گران قیمت استفاده کنند. علی‌رغم اعتراض زندانیان، تاکنون هیچ یک از مسئولین زندان نسبت به قطعی آب پاسخگو نبودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آب زندان خورین ورامین از ۲۸ اسفندماه ۹۶ (سه روز پیش) قطع شده است. تداوم این وضعیت موجب بروز مشکلاتی برای زندانیان شده است.

یک منبع آگاه در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “پس از قطع آب از سه روز گذشته زندانیان قادر به استحمام نیستند و قطعی آب باعث شده تا ظروف غذای زندانیان نیز شسته نشود. وضعیت طوری است که زندانیانی که هیچ پولی ندارند حتی نمیتوانند تشنگی خود را رفع کنند”.

این منبع در ادامه گفت: “زندانیان مجبور هستند برای استفاده از سرویس های بهداشتی بند نیز با هزینه شخصی از فروشگاه زندان آب مورد نیاز خود را تامین کنند”.

علی‌رغم اعتراض زندانیان نسبت به وضعیت نامناسب که موجب مشکلات بهداشتی و سلامتی شده است، تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ یک از مسئولین زندان نسبت به مشکلات قطعی آب پاسخگو نبوده است.

مشکل آب در این زندان مسبوق به سابقه است. هرانا در گزارش سال گذشته خود در همین رابطه اشاره کرده بود “زندانیان برای آب شرب مجبورند آب معدنی نیم لیتری را هر باکس معادل ۶۰۰۰ هزار تومان تهیه کنند که حدود دو برابر گران‌تر از بیرون است. در چنین حالتی استحمام و شستن لباسها که برای حفظ بهداشت در محیط بسته زندان لازم است اساسا ممکن نیست”.

سهراب سلیمانی رئیس سابق سازمان زندانها پیش تر در مورد زندان خورین به خبرگزاری مهر گفته بود “زندان خورین مخصوص جرایم منطقه ورامین، پاکدشت و قرچک است و از استاندارهای بهداشتی و شرایط مناسب جهت نگهداری زندانیان برخوردار است”.

در حالی مسئولین سازمان زندانها از استانداردهای بهداشتی و شرایط مناسب این زندان خبر می دهند که بنا بر گزارشات دریافتی هرانا، آب زندان از آب غیر شهری بواسطه چاههای موجود در اطرف زندان تامین میشود و حتی در صورت وصل بودن نیز فاقد استاندارد بهداشتی مناسب است. غیربهداشتی بودن آب زندان باعث شده غذاهای پخت زندان مملو از سنگ ریزه باشد”.

اول فروردین ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی