امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

خبرهای گوناگون از روزگار تازه کودکان روستایی تا توئیت خانم نماینده مجلس

طیبه سیاوشی: همه مسایل مربوط به زنان خط قرمز است.درحال حاضر متاسفانه به طور کلی حوزه زنان #خط_قرمز است…روزگار تازه کودکان روستایی؛ قصه جای مواد مخدر…اژه‌ای: مرتضوی را برای اجرای حکم گیر نمی‌آوریم…استقرار دائمی ماموران ناهی از منکر در خیابان‌های قم.. .آمار تاسف‌بار از سلامت دندان کودکان‌ایرانی : رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: هر کودک ۵ تا ۶ سال به طور متوسط ۶ دندان پوسیده، پرشده و یا کشیده شده دارد…وضعیت اسفناک یک کودک بیمار در سرپل ذهاب…/

*****
طیبه سیاوشی: همه مسایل مربوط به زنان خط قرمز است
طیبه سیاوشی در توئیت خود نوشت:
گویی همه مسایل منتهی به زنان خط قرمز است. ورود زنان به ورزشگاه‌ها #خط_قرمز است، بحث در مورد #کودک‌همسری خط قرمز است. سخن گفتن از حق انتقال تابعیت برای زنان خط قرمز است و بسیاری مسائل دیگر. درحال حاضر متاسفانه به طور کلی حوزه زنان #خط_قرمز است. این شرایط نیازمند تغییر است.
اما این خانم نماینده جرات ندارد و نمی تواند بگوید که این خطوط قرمز از کجا ریشه دارد و این که همه دستگاهها باید در حدمت سیاست زن ستیزانه و راهبردی نظام باشند که ولی فقیه آن را تعیین کرده و می کند.

روزگار تازه کودکان روستایی؛ قصه جای مواد مخدر
شیما شهرابی در ایران وایر می نویسد: اسماعیل آذری در اینستاگرام، توییتر و تلگرام فعال است و گزارش کارهایش را با تصویر در اختیار کاربران قرارمی‌دهد. روز گذشته اما در توییتر خود موضوع عجیبی را مطرح کرد: «چهار روستاست که توزیع موادمخدر چندین شهر را به عهده دارند. در برخی خانه‌‌ها اتاق‌هایی است برای افرادی که نمی‌توانند در شهر مواد مصرف کنند. در آن جا پذیرایی می‌شوند. شش ماه است هر پنج شنبه گروه گروه می‌شویم و به این روستاها می‌آییم و با کودکان فعالیت قصه‌خوانی، نقاشی، پخش فیلم و ورزش داریم.»

او به «ایران وایر» می‌گوید برای عنوان کردن این موضوع، تردید داشته است: «خیلی نمی‌توانم این موضوع را باز کنم. این توییت را هم چندین بار نوشتم و پاک کردم. دو دل بودم. مسایل قومی، قبیله‌ای وجود دارد و نمی‌شود توضیح بیش تری داد.»

آذری اسم این چهار روستا را نمی‌آورد اما می‌گوید: «از توابع دهدشت هستند؛ حتی نزدیک به شهر. همین قدر بدانید که فروش مواد مخدر و بساط پهن کردن شغل عده‌ای از افراد این روستا است. عده‌ای از یقه سفیدها و افراد متوسط به بالا که در خانه‌هایشان جرات نمی‌کنند مواد مصرف کنند، به این روستا می‌‌آیند و در اتاقی از خانه‌های این روستا پذیرایی می‌شوند.»

او نگران کودکان روستایی است که از بچگی با مواد مخدر و اعتیاد آشنا می‌شوند: «طبیعتا بچه‌ها هم با این افراد ارتباط برقرار می‌کنند چون به بهانه مصرف و خرید مواد، به روستا و خانه‌های آن‌ها رفت‌‌و آمد می‌کنند و این موضوع آسیب‌های بسیار جدی در پی دارد.»

کودکان روستا برای اسماعیل آذری تعریف کرده‌اند که همه نوع مواد در روستایشان به فروش می‌رسد: «حقیقتا من خودم مواد مخدر را نمی‌شناسم و فکر می‌کنم عمده موادی که توزیع می‌شود، تریاک است اما از بچه‌ها شنیده‌ام چیزهای دیگری هم هست.»

در جستجوی سعید مرتضوی
اژه‌ای: مرتضوی را برای اجرای حکم گیر نمی‌آوریم

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون و سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده این قوه سعید مرتضوی را برای اجرای حکم دو سال حبس وی «گیر» نمی‌آورد. آقای محسنی اژه‌ای این مطلب را در حاشیه دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی «مشهد» به خبرنگار روزنامه «خراسان» گفته است. وی گفته حکم جلب مرتضوی صادر شده٬ اما «هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست!»
عیسی سحر خیز می نویسد : آن چه محسنی‌اژه‌ای درباره ی یار دیرینه اش سعید مرتضوی گفته است مرغ زنده را هم در داخل قابلمه ی جوشان روی اجاق به خنده می اندازد، چون این حرف بر خلاف میل معاون رئیسش، آقای صادق آملی لاریجانی نهایت بی عرضگی ضابطان قضایی، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد.

استقرار دائمی ماموران ناهی از منکر در خیابان‌های قم

طرح «تذکر لسانی» در معابر شلوغ و پرتردد شهر قم در پی «تذکرعلما و بزرگان در خصوص وضعیت ظاهری» این شهر٬ آغاز شد. در این طرح «آمران به معروف و ناهیان از منکر» با پشتیبانی پلیس در معابر شهر قم مستقر شده و به کسانی که پوشش یا رفتار غیر اسلامی دارند٬ تذکر می‌دهند. هدف از اجرای این طرح «ارتقای امنیت اخلاقی» شهر قم اعلام شده است.گزارش شده که این نیرو‌ها قرار است به صورت دائم در خیابان‌های شهر قم مستقر باشند.«آمران به معروف و ناهیان از منکر» در واقع نیرو‌های لباس شخصی «آموزش» دیده‌ای هستند که در این طرح به کار گرفته شده‌اند.

آمار تاسف‌بار از سلامت دندان کودکان‌ایرانی/ هر کدام ۶ دندان پوسیده

به گزارش ایسنا: رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: هر کودک ۵ تا ۶ سال به طور متوسط ۶ دندان پوسیده، پرشده و یا کشیده شده دارد.

«عاطفه یوسفی» با اشاره به این‌که ۲۳ فروردین‌ماه به نام روز (دندانپزشک) نام‌گذاری و شناخته می‌شود، گفت: یکی از مشکلات در حوزه دندانپزشکی مربوط به شاخص‌های سلامت دهان و دندان است که خیلی نتوانسته‌ایم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم و هنوز فاصله بسیاری با این استانداردها مشاهده می‌شود،

از شاخص‌های مهم در حوزه دندانپزشکی DMFT است که بر اساس آن شمار دندان‌های پوسیده، پر شده و کشیده شده، در سنین مختلف بررسی می‌شود و این شاخص در دندان‌های شیری کودکان ۵ تا ۶ ساله در حدود ۵٫۸ و میزان آن بر اساس رتبه‌بندی جهانی زیاد است. این در حالی است که این شاخص در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته نزدیک به صفر است.

یوسفی افزود: این عدد نشان‌دهنده این است که در دهان هر کودک ۵ تا ۶ سال، به طور متوسط ۶ دندان پوسیده وجود دارد و در سنین بالاتر نیز این شاخص هم‌چنان با استانداردهای جهانی فاصله دارد به طوری که در افراد ۳۵ تا ۴۴ سال این شاخص در حدود ۱۳ است یعنی در افراد بزرگسال به طور میانگین در حدود ۱۳ دندان پر شده، کشیده شده و پوسیده موجود است.

وضعیت اسفناک یک کودک بیمار در سرپل ذهاب

«از وقتی زلزله آمده این بچه را ۱۰ بار بستری کرده‌ام. کسی نیست دادرسی کند. یک هفته است هوا آنقدر گرم است که من این بچه را دو بار در بیمارستان بستری کرده‌ام، این‌هم حالا وضعیتش است. نه کولر داریم، نه یخچال، کسی رسیدگی نمی‌کند. من این بچه را کجا ببرم؟»

این‌ها را زن جوانی می‌گوید که یک کودک بیمار را در آغوش گرفته. کودک هنگام صحبت کردن مادر مدام استفراغ می‌کند.

مادر جوان در ادامه می‌گوید:

«آب هم نداریم بشویمش. بیائید تو سطل‌هام نگاه کنید، ببینید آب هست؟ اینهم زندگیست که ما داریم؟»

۲۴ فروردین / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی