امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

ظهر روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به برخوردهایی که با دانشجویان پس از حوادث دی ماه ۹۶ شده است، در صحن دانشگاه تجمع کردند و به این برخوردها واکنش نشان دادند. دانشجویان تجمع کننده با شعارهایی مانند «نه به پولی‌سازی»، «دانشگاه علامه، بنگاه اقتصاده»، «جریمه‌ی زورکی، دانشگاه پولکی» به رویکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی در «خصوصی‌سازی دانشگاه» اعتراض کردند.

 

 

***

 

 

به گزارش انصاف نیوز، دانشجویان تجمع کننده با شعارهایی مانند «نه به پولی‌سازی»، «دانشگاه علامه، بنگاه اقتصاده»، «جریمه‌ی زورکی، دانشگاه پولکی» به رویکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی در «خصوصی‌سازی دانشگاه» اعتراض کردند.

آنها همچنین بیانیه‌ای در این تجمع قرائت کردند که بخشی از آن در ادامه آمده است:

عظمت یک ملت به سرمایه‌های انسانی آن است نه  چیزی که با قدرت تبلیغات و ابزارهای دروغین نمایش داده می‌شود.

ابزارها و نهادهایی که خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب کسانی ریخته یا می‌ریزند که هرگز نتوانستند عظمت ملت رشید ایران را تحمل کرده و تلاش آنان همواره بر این بوده است که ملتی به دور از آرمانگرایی و آزادیخواهی ایجاد کنند تا آنان را زینت المجالس خود قرار دهند.

در سند چشم انداز۲۰ ساله‌ی ایران (۱۴۰۴) مقرر شده است که ایران قدرت اول منطقه باشد اما رسیدن به این مهم در اوضاع کنونی جامعه و با ضعف ساختاری و کارکردی نهادهای اجتماعی و سیاسی و مسوولیت ناپذیری و شکنندگی مسوولین در قبال فشارها با این چشم انداز دور از دسترس و متوهمانه می‌نماید.

حوادث ماه‌های اخیر نمایانگر دروغین بودن فضاسازی رسانه‌ای و مبین تناقض‌های موجود در زیر پوست جامعه‌ی ایران است و حاکی از این واقعیت اجتماعی است که در نبود نهادهای مدنی و عدم مسوولیت پذیری مسوولان تنها راه انتقاد به وضع موجود اعتراضات خیابانی است.

در آن سو تنها پاسخی که داده شد این بود که این اعتراضات توسط بیگانگان و دشمنان طراحی و هدایت شده است و در ادامه برخوردهای قهری با معترضان و دانشجویان صورت گرفت که احکام سنگین و ناعادلانه در پی داشت در حالیکه دشمنان واقعی ملت ساکتین به وضع موجود هستند.

دشمن پنداشتن دانشجویان و تضعیف و تخریب آنان سیاست تازه‌ای نیست و این سیاست دستاوردی جز خیزش ققنوس‌وار دانشجویان از زیر خاکسترهای خفقان در پی نداشته است.

اثرگذاری دانشگاه و سایر نهادهای اجتماعی در گرو عمل کردن به ایده‌ها و اهداف اصلی است که این نهادها برپایه‌ی آنها شکل گرفته‌اند و اکنون دانشگاه‌هایی که قرار بود مولد امید و نشاط در جامعه باشند، مولد امید و سرمایه برای صاحبان سرمایه شده‌اند!

دانشگاه‌هایی که از محیط امن به محیط امنیتی تبدیل شده‌اند!

دانشگاه‌هایی که از نهاد آموزشی به نهاد تجاری تبدیل شده‌اند!

دانشگاه‌هایی که بستر خودشکوفایی بودند تبدیل به بستری برای خودکامگی مسوولان شده‌اند!

دانشگاه‌هایی که حق بدیهی تحصیل رایگان را تبدیل به منبع کسب درآمد کرده‌اند!

دانشگاه‌هایی که آزادی را به بند کشیده‌اند و تا حد یک پادگان تقلیل داده‌اند!

و در نهایت دانشگاه‌های اصیل اما بی هویت دانشجوهایی خودسانسور، سیاست زده، تهی از آرمان و غیرمسوول را پرورش می‌دهند.

«ملتی که حق ناتوانان را از زورمندان، بی اضطراب و بهانه‌ای باز ستاند، رستگار نخواهد شد» (نهج البلاغه/نامه۵۳).

براین اساس دانشگاه با تمام فشارهای بیرونی و فضاسازی‌های موجود در جامعه همچنان تا آخرین نفس پشتیبان دانشجویان حکم خورده و مظلومش ایستادگی خواهد کرد.

اینک ما دانشجویان آرمان خواه و عدالت طلب دانشگاه علامه طباطبایی برخاسته از بطن دانشگاه، فارغ از هرگونه جریان و جناح سیاسی برای نشان دادن استقامت و ایستادگی مردم ایران در برابر ظلم، بی عدالتی و گواهی دادن به تاریخ در روز یکشنبه نهم اردیبهشت برای اثبات حقانیت خود و دادخواهی تجمع نموده‌ایم.

و بدانید که صدای دادخواهی دانشجویان خاموش نمی‌شود. و ما از مطالبات به حق خود دست نکشیده و تا احقاق کامل حقوق خود از هیچ تلاشی فروگذاز نخواهیم کرد.

این صدای جوانه‌های ماست…

وعده آنجا که باهم روز و شب را آشتی است؛ صبح چندان دور نیست…

 

ایران امروز ـ ۱۱ اردیبهشت

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی