امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

فعالان صنفی معلمان تهران هفته معلم را با تجمع بر مزار خانعلی آغاز کردند

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای با اعتراض به بی‌توجهی مسئولان و نهادهای ذیربط به مطالبات معلمان اعلام کرده است مطالبات صنفی معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت نشده، پروانه تشکل‌های صنفی دارای مجوز تمدید نمی‌شود و فعالان صنفی احضار و دستگیر می شوند، …۱۸ اردیبهشت تجمعی در حمایت از مطالبات فرهنگیان بازنشسته مقابل مجلس برگزار خواهد شد. ۱۹ اردیبهشت نیز معلمان دو زنگ آخر از شرکت در کلاس‌های درس خودداری کرده و در دفتر مدارس تحصن می‌کنند. و ۲۰ اردیبهشت هم در سراسر کشور تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد…/

******

۱۲ اردیبهشت روز معلم است. گروهی از فعالان صنفی معلمان چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر مزار ابوالحسن خانعلی گردآمدند و یاد این معلم مبارز را گرامی داشتند. خانعلی دبیر دبیرستان در تهران، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ در تجمع اعتراضی معلمان در میدان بهارستان به ضرب گلوله پلیس کشته شد و روز جان باختن او از آن پس روز معلم نام گرفت.

گردهمایی فعالان صنفی معلمان بر مزار خانعلی نخستین مورد از رشته ‌برنامه‌های فرهنگی-اعتراضی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای جلب توجه نسبت به مشکلات معیشتی معلمان و آموزش و پرورش است.

اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی از فعالان صنفی معلمان به جرم فعالیت‌های صنفی و دفاع از حقوق معلمان زندانی‌اند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای با اعتراض به بی‌توجهی مسئولان و نهادهای ذیربط به مطالبات معلمان اعلام کرده است مطالبات صنفی معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت نشده، پروانه تشکل‌های صنفی دارای مجوز تمدید نمی‌شود و فعالان صنفی احضار و دستگیر می شوند، عدالت آموزشی وجود ندارد و اکثر دانش‌آموزان از دسترسی به آموزش کیفی و رایگان محرومند: «ما از شرایط موجود راضی نیستیم و به آن اعتراض داریم.»

برنامه‌های تشکل‌های صنفی فرهنگیان در هفته معلم (۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت) عبارتند از همبستگی با معلمان زندانی، صیانت از محیط زیست، دفاع از حقوق دانش آموزان، دفاع از حق تشکل‌یابی مستقل معلمان و همچنین دفاع از حقوق صنفی بازنشستگان.

۱۸ اردیبهشت تجمعی در حمایت از مطالبات فرهنگیان بازنشسته مقابل مجلس برگزار خواهد شد. ۱۹ اردیبهشت نیز معلمان دو زنگ آخر از شرکت در کلاس‌های درس خودداری کرده و در دفتر مدارس تحصن می‌کنند. و ۲۰ اردیبهشت هم در سراسر کشور تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد.

زمانه – ۱۲ اردیبهشت / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی