امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

تریبونی برای زنان چپ: گزارش از روز کارگر

ما بخشی از جنبش مستقل زنان خواهان استقرار جامعه‌ای عاری از هر گونه تبعیض جنسیتی، طبقاتی، عقیدتی، نژادی، قومی، ملی هستیم. براین باوریم که ما زنان نیز همانند سایر جنبش‌ها برای رسیدن به این خواسته نهایی باید برمحوریت مطالبات خاص خود به سازمان‌یابی پرداخته واین سازمان یابی را به ابزاری برای تشکل مستقل و پیشبرد اهداف خود تبدیل کنیم …/

******

ما زنان «تریبونی برای زنان چپ» امروز به مناسب روز کارگر از اوایل صبح در سطح شهر تراکت زیر را در محلات مختلف پخش کردیم:

روز جهانی کارگر روز همه‌ زحمتکشان ایران؛
روز همبستگی جنبش مستقل زنان و جنبش کارگری

ما بخشی از جنبش مستقل زنان خواهان استقرار جامعه‌ای عاری از هر گونه تبعیض جنسیتی، طبقاتی، عقیدتی، نژادی، قومی، ملی هستیم. براین باوریم که ما زنان نیز همانند سایر جنبش‌ها برای رسیدن به این خواسته نهایی باید برمحوریت مطالبات خاص خود به سازمان‌یابی پرداخته واین سازمان یابی را به ابزاری برای تشکل مستقل و پیشبرد اهداف خود تبدیل کنیم و بر این اساس « تشکل مستقل زنان کارگر» را یکی از ضروری‌ترین نیازهای کنونی مبارزات زنان و کارگران می‌دانیم. ما بخشی از جنبش مستقل زنان در راستای رسیدن به هدف نهایی، در جهت کسب مطالبات حداقلی به شرح زیر مبارزه می‌کنیم:
– دستمزد مساوی برای زنان در مقابل کار مساوی، ایجاد فرصت‌های شغلی یکسان با مردان، ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای زنان باردارو دارای فرزند، تامین سالخوردگان، بازنشستگان، معلولین، زنان تنها و….
– رفع بیکاری و پرداخت بیمه بیکاری به بیکاران. لغو قردادهای موقت، ساعتی، سفید امضا، تعیین حداقل دستمزد بر اساس خط فقر واقعی و لغو کار کودک؛
– آزادی بیان، اندیشه، رسانه، تشکل، تجمع و تظاهرات، آزادی کلیه‌ی زندانیان سیاسی؛
– به رسمیت شناختن اختیار زنان بر بدنشان، حق داشتن یا نداشتن فرزند؛ حق پوشش زنان و لغو حجاب اجباری و….؛
– ریشه کن کردن فقر، فحشا، اعتیاد؛
– محاکمه آمرین و عاملین جنایات چهار دهه؛
– تامین بودجه و سرمایه گذاری واقعی برای رفع آلودگی محیط زیست، کمبود آب، حمایت از حیات وحش و ….
– و….

و در ساعت ده صبح به تجمع پنج تشکل مستقل کارگری و اتحاد بازنشستگان در جلوی مجلس، پشت به مجلس و روبه خیابان، پیوستیم. جمعیت بر خلاف انتظار قلیل بود گرچه در اطراف محل و روبروی محل کسانی گرد آمده و به تماشا ایستاده بودند. علت نیز این بود که از روز قبل نیروهای امنیتی با تهدید و حمله به خانه‌ی اعضای این تشکلات کارگری عملا مانع شرکت بسیاری از آنان در این تجمع شده بودند. تا ساعت یازده و نیم جمعیت، که بنرهای بزرگی در گرامیداشت روز اول ماه مه، محکوم کردن فقر و بیکاری، آزادی کارگر زندانی، تشکل مستقل زنان کارگر و … را در دست داشت بدون درگیری ادامه داشت و شعارهای زیر را سر داد:
اتحاد بیداری/نه فقر نه بیکاری
کارگر، معلم، پرستار، بازنشسته/اتحاد اتحاد
نان، کار، آزادی
اعتراض، تجمع، تشکل/حق مسلم ماست
زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کار، کار، این است شعار بیکار
تا حق خود نگیریم / از پا نمی‌نشینیم
و….

قطعنامه‌‌های پنج تشکل‌ کارگری و اتحاد بازنشستگان نیز خوانده شد و زمانی که جمعیت تصمیم گرفت با سردادن شعار «نان، کار، آزادی» و حمل بنرها و پلاکاردهایش به سوی میدان بهارستان حرکت کند نیروی‌های امنیتی مانع شدند و اقدام به پراکنده کردن جمعیت نمودند و برخوردهایی بین معترضین و ماموران امنیتی صورت گرفت و در طی آن دست کم شش نفر از تظاهر کنندگان دستگیر شدند که تا کنون خبری از آن ها در دست نیست.

تریبونی برای زنان چپ

۱۲ اردیبهشت / ۱۳۹۷

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی