امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

گزارشی از یک بخش برگزاری روز بین المللی کارگران و زحمتکشان در برلین

از برنامه های قابل توجه ی روزجهانی کارگر در شهرِ برلین می توان از راهپیمایی و گردهمایی طیف وسیعی از اتحادیه های کارگری و تشکل های صنفی تا گروه های مختلف سیاسی آلمانی و غیر آلمانی نام برد. نیروهای شرکت کننده به لحاظ نگرش گسترده و رنگین، از مبارزان صنفی کار و رفرمیست ها گرفته تا انقلابیون را معمولا در بر می گیرد. هرگروهی مطابق بینش، هویت سیاسی، اجتماعی و جنسی و جنسیتی خود خواست ها و نظریاتش را آزادنه با هرگونه امکان تصویری، نوشتاری و سخنرانی مطرح می کند

 

 

***

 

 

از برنامه های قابل توجه ی روزجهانی کارگر در شهرِ برلین می توان از راهپیمایی و گردهمایی طیف وسیعی از اتحادیه های کارگری و تشکل های صنفی تا گروه های مختلف سیاسی آلمانی و غیر آلمانی نام برد. آنها درهاکِشر مارکت ساعت ده صبح، تجمع و سپس از آنجا شروع به راهپیمایی و تظاهرات کردند. این راهپیمایی شعارگویان، سخن ورزانه همراه با موزیک و پلاکاردهایی که حاوی مطالبات شرکت کننده هاست تا حوالی ساعت ۱۲ ظهر به سوی دروازه ی براندن بورگ، محل برگزاری سخنرانی ها ادامه داشت . آنگاه برنامه درغرفه های گوناگون بصورت دیدار، بحث و گفت و گو در گروه های کوچک و بزرگ با نگرش های متفاوت راجع به اوضاع ملی و بین المللی ساعت ها بطول میانجامد. همزمان خوردن و نوشیدن در غرفه های متنوع اغذیه فروشی واقع در محل، شامل حال جشن روز اول مه نیز است.

در این برنامه ی اول ماه مه نیروهای شرکت کننده به لحاظ نگرش گسترده و رنگین، از مبارزان صنفی کار و رفرمیست ها گرفته تا انقلابیون را  معمولا در بر می گیرد . هرگروهی مطابق بینش، هویت سیاسی، اجتماعی و جنسی و جنسیتی خود خواست ها و نظریاتش را آزادنه با هرگونه امکان تصویری، نوشتاری و سخنرانی مطرح می کند.

آنها همه در یک چیز مشترکند، مسالمت آمیز و بدون خشونت برای طرح تبعیضات و مشکلات اقتصادی،  سیاسی و اجتماعی در خیابان ها هستند، اطلاع رسانی و روشنگری می کنند و خواستار پاسخگویی و متعاقبا تغییرات هستند. گروهی یا گروههایی نیز که معتقدند این سیستم ماهیتا نمی تواند پاسخگو باشد با حضور و سخنرانی هایشان امید به جذب نیروهای بیشتر و داشتن اکثریت برای ایجاد یک تحول انقلابی در آینده تلاش می ورزند.

خواست ها و شعارهایی که در مراسم دیده می شدند عبارتند از:

کار دائم، تمام وقت، با حقوق مکفی و طبق قرارداد

مزد برابر برای کار برابر بوِیژه در خصوص زنان

آزادی برای کلیه ی زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی بویژه در ایران، ترکیه، برزیل، …

حمایت از مبارزه زنان ایران علیه حجاب اجباری و “دختران خیابان انقلاب”

گرامی داشت ۱۰۰ سالگی حق رای برای زنان در آلمان برغم اینکه امروز از هر ده نفر نماینده پارلمان فقط سه نفر زن هستند!

توقف راسیسم و مسلمان ستیزی

توقف جنگ در سوریه، فلسطین، مالی، یمن،…

رفتار و احترام برابر با کلیه کارکنان در کلیه ی سطوح کاری

توقف صرفه جویی در امر آموزش و دست ها کوتاه از خصوصی سازی مدارس

آموزش و کسب تخصص مستمر در حین کار

مبارزه با تعدیل نیرو و استخدام پرسنل بیشتر بخصوص در بیمارستان ها

علیه کاپیتالیسم و برای سوسیالیسم، کارگران جهان متحد شوید

گرامی باد روز جهانی کارگر

عدالت اجتماعی، برابری و همبستگی برای حفظ صلح

آذین ـ ۱۸ اردیبهشت ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی