امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

بیانیهٔ شورای جهانی صلح

شورای جهانی صلح همهٔ نیروهای صلح‌دوست سراسر جهان را فرامی‌خواند که مبارزه با طرح‌های امپریالیستی در خاورمیانه را در الویت قرار دهند تا از درگیری‌های منطقه‌یی که می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد، جلوگیری شود. شورای جهانی صلح معتقد است که چنانچه نتوانیم جلوی سیاست‌های ویرانگر دولت آمریکا و متحدان آن (مثل ناتو، اتحادیهٔ اروپا، اسرائیل، عربستان سعودی) را بگیریم، مبارزات مردم ایران و همهٔ ملّت‌های منطقه برای دستیابی به صلح، عدالت اجتماعی، و حقوق ملّی و دموکراتیک ضربه خواهد دید. ما اعضا و دوستان شورای جهانی صلح و همهٔ سازمان‌های صلح‌طلب در سراسر جهان را فرامی‌خوانیم که به طور مؤثر افکار عمومی را علیه آغاز یک جنگ جدید امپریالیستی در خاورمیانه بسیج کنند…/

*****

حملهٔ موشکی تأیید شده در روز یکشنبه ۲۹ آوریل به تعدادی از پایگاه‌های هوایی سوریه موجب افزایش شدید تنش در خاورمیانه شده است. به گزارش روزنامهٔ سوری “تشرین” و به نقل از منابع خبری، “حملهٔ اخیر به مقرّهای سوری در استان‌های حلب و حما از پایگاه‌های بریتانیا و آمریکا در شمال اردن آغاز شد که در آن ۹ موشک بالیستیک شلیک شد.”

اگرچه هیچ کشوری مسئولیت رسمی این اقدام تجاوزکارانه را نپذیرفته است، ولی همهٔ انگشت‌ها به سوی ارتش اسرائیل به عنوان مسبب این حمله متوجه است. درست چند ساعت پیش از حمله، مایک پومپئو، وزیر امور خارجهٔ جدید آمریکا، سرگرم دیدار از اسرائیل بود که از آنجا به عربستان سعودی- دیگر کشور جنگ‌طلب منطقه- رفت. وی از طرفداران “طرح خاورمیانهٔ جدید” و جنگ تجاوزکارانه علیه ایران به مثابه ابزاری برای تغییر توازن قدرت در منطقه است.

دولت ترامپ بر پایهٔ توافق‌هایش با اسرائیل و عربستان سعودی در نظر دارد که خروج خود از پیمان هسته‌یی با ایران (برجام) را اعلام کند، یا دست‌کم مذاکرهٔ مجدد به منظور افزودن شرایطی تازه به زیان ایران را تحمیل کند. برای رسیدن به این هدف، اسرائیل و دولت آمریکا در هماهنگی با یکدیگر مشغول مطرح کردن دستاویزهای ساختگی در زمینهٔ فعالیت‌های هسته‌یی ایران، و نادیده گرفتن بیانیهٔ سه‌شنبه اوّل ماه مه [۱۱ اردیبهشت] آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) هستند که حاکی از آن است که هیچ شاهدی در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌یی وجود ندارد.

شورای جهانی صلح معتقد است که اگر برنامه‌های آمریکا و متحدان آن در خاورمیانه در این مرحله متوقف نشود، منطقهٔ خلیج فارس و تمام خاورمیانه در معرض خطر جنگ و ویرانی قرار خواهد گرفت. این شورا، در این شرایط بحرانی، وظیفهٔ خود می‌داند که از نیروهای صلح‌دوست در سراسر گیتی بخواهد که با هوشیاری افکار عمومی جهان را علیه این ماجراجویی نظامی در خاورمیانه بسیج کنند. تشدید تجاوزگری امپریالیسم آمریکا و متحدان آن به فاجعه برای مردم خاورمیانه منجر خواهد شد و کل منطقه را در جنگی گسترده فرو خواهد برد و به ویرانی خواهد کشید. اعتقاد ما این است که همهٔ مسائل و اختلاف‌های موجود در خاورمیانه را باید از طریق گفتگو و مذاکره در چارچوب اصول منشور سازمان ملل متحد و مخالفت با مداخلهٔ امپریالیستی حل و فصل کرد.

شورای جهانی صلح همهٔ نیروهای صلح‌دوست سراسر جهان را فرامی‌خواند که مبارزه با طرح‌های امپریالیستی در خاورمیانه را در الویت قرار دهند تا از درگیری‌های منطقه‌یی که می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد، جلوگیری شود. شورای جهانی صلح معتقد است که چنانچه نتوانیم جلوی سیاست‌های ویرانگر دولت آمریکا و متحدان آن (مثل ناتو، اتحادیهٔ اروپا، اسرائیل، عربستان سعودی) را بگیریم، مبارزات مردم ایران و همهٔ ملّت‌های منطقه برای دستیابی به صلح، عدالت اجتماعی، و حقوق ملّی و دموکراتیک ضربه خواهد دید. ما اعضا و دوستان شورای جهانی صلح و همهٔ سازمان‌های صلح‌طلب در سراسر جهان را فرامی‌خوانیم که به طور مؤثر افکار عمومی را علیه آغاز یک جنگ جدید امپریالیستی در خاورمیانه بسیج کنند.

اقدام فوری ما حیاتی است! فردا دیر خواهد بود! همین حالا اقدام کنیم!

شورای جهانی صلح

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

به نقل از سایت حزب تودۀ ایران

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی