امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

برنامه ای از روز جهانی مبارزه با همجنسگراـ و ترانس ستیزی در برلین

تشکل همجنسگرایان،برخی احزاب  سیاسی و صنفی، یک گردهمایی  روز جمعه ۱۷ ماه می، به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنس گراـ و ترانس ستیزی در میدان« ویتن برگ » برلین می برگزار کردند. در این برنامه پیام های کوتاه و متنوعی توسط افراد متعلق به جامعه اقلیت های جنسی و طرفداران حقوق آنها، مانند سیران آتش وکیل و مسلمان فمینیست ترک تبار ساکن برلین انجام گرفت

 

 

***

 

 

به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنس گراـ و ترانس ستیزی تشکل  همجنسگرایان، برخی احزاب سیاسی و صنفی، یک گردهمایی  روز جمعه ۱۷ ماه می، ساعت ۱۶ در میدان« ویتن برگ » برلین  برگزار کردند.

در این برنامه  خطابه های کوتاه و متنوعی توسط افراد متعلق به جامعه اقلیت های جنسی و طرفداران حقوق آنها، مانند سیران آتش وکیل و مسلمان فمینیست ترک تبار ساکن برلین انجام گرفت.

گفته شد که جامعه” آل جی بی تی یی” و چه بسا رنگین تر با گرایش های مختلف جنسی و غیر دگرجنسگرا باید فارغ از تبعیض، خشونت، تمسخر، کم ـ و بی حرمتی در اشتغال، اجتماع مثل خیابان، کافه و ایستگاه های راه آهن،…بسر برند . همه انسانها با هر هویت، جنسیت، جنس و گرایش جنسی حق تمام و کمال دارند در فضایی صلح آمیز و برابر زندگی کنند.

در این میان هم از سیران آتش فمینیست و فعال مدنی که ده ها بار بخاطر فعالیت های خود تهدید به مرگ شده است، برای سخن گفتن دعوت بعمل آمد.

سیران آتش نویسنده کتاب “اسلام و نیاز به یک انقلاب جنسی” گفت که انسان ها را آنطور دوست بداریم که هستند. ما باید در یک فضای مسالمت آمیز و برابر با مدارا زندگی کنیم. او گفت که به جامعه ی ” اِل جی بی تی یی” در صورت آمدن به مسجدی که خودش افتتاح کرد، صمیمانه خوش آمد می گوید. چامعه ی ال جی بی تی یا رنگین تر آن راهی به  مساجد دیگر برلین ندارند و با آنها بدور از احترام و نابرابر بسان سال های قبل از ۱۹۹۰ که انها را بیمار می پنداشتند، برخورد می شود .

سیران آتش سال گذشته مسجدی را افتتاح کرد که هرکسی فارغ از جنس و جنسیت،گرایش جنسی، تفکیک جنسیتی و حجاب اجباری، کنار یکدیگر  می توانند برای فرایض وجدانی و دینی  شرکت کنند .

هدف این گردهمایی یک ساعته اساسا تاکید و تصریح  براتحاد و اتفاق جامعه انسانی بر داشتن یک زندگی صلح آمیز ، در خصوص حفظ و حمایتِ حقوق کلیه انسان ها بوِیژه با هر جنس، جنسیت و گرایش جنسی بود.

آذین ـ ۲۹ اریبهشت ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی