امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

وقتی همسرش به او تجاوز کرد، همسرش را کشت

نورا حسین ۱۶ سالش نشده بود که خانواده‌اش قصد کردند او را شوهر دهند.او که راضی به این ازدواج نبود به رابطه جنسی با همسرش تن نداد.  …و او را به قتل می‌رساند.نورا این بار هم حمایت قانونی ندارد. ولی دم رضایت نمی‌دهد و دیه را به جای قصاص نمی‌پذیرد. دادگاه حکم اعدام نورا را صادر کرده است

 

 

***

 

 

نورا حسین ۱۶ سالش نشده بود که خانواده‌اش قصد کردند او را شوهر دهند. از خانه فرار کرد و سه سال با خاله‌اش زندگی کرد. پدرش از در دوستی وارد شد و او را به خانه برگرداند و بلافاصله او را به خانواده شوهرش سپرد. از آنجایی که سن قانونی ازدواج در سودان ده سالگی است، نورا حمایت قانونی نداشت.

او که راضی به این ازدواج نبود به رابطه جنسی با همسرش تن نداد. برادر و دو تن از فامیل همسرش دست و پای او را می‌گیرند تا همسرش به او تجاوز کند. وقتی همسرش روز دوم قصد تجاوز دوباره به او داشت، نورا با چاقو به همسرش حمله می‌کند و او را به قتل می‌رساند.

از آنجایی که تجاوز جنسی زناشویی در سودان جرم کیفری نیست، نورا این بار هم حمایت قانونی ندارد. ولی دم رضایت نمی‌دهد و دیه را به جای قصاص نمی‌پذیرد. دادگاه حکم اعدام نورا را صادر کرده است.

خانواده نورا نه تنها از او حمایت نمی‌کنند بلکه او را دختر خود هم نمی‌خوانند. فعالان حقوق بشری، فعالان حقوق زنان و مردم با حضور در جلسه‌های دادگاه و انتشار اخبار دادگاه او در گروه‌های مجازی در واتس‌اپ توانستند توجه رسانه‌های بین‌المللی را با خود جلب کنند. شما هم می‌توانید با انتشار خبر دادگاه نورا و امضای کمپین لغو حکم اعدام او به نجات جان او کمک کنید. با امضای شما توجه رسانه‌های بین‌المللی و دولت سودان به این پرونده جلب می‌شود تا از حکم اعدام رها شود.

https://t.co/VHi639I5pG

کانون زنان ایرانی ـ ۵ خرداد ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی