امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

آزارجنسی شماری از دانش آموزان دبیرستانی در تهران

معلم از نوادگان امام جمعه سابق شیراز است

یکی از مربیان سال اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه دو تهران به اتهام آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان بازداشت شده است.این نگرانی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح است که «نفوذ خانوادگی “معاون متعرض” این مدرسه، مانع رسیدگی عادلانه به این ماجرا شود.»

 

 

***

 

 

یکی از مربیان سال اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه دو تهران به اتهام آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان بازداشت شده است. سایت خبرآنلاین با انتشار گزارشی درباره این ماجرا نوشته که این پرونده با شکایت پدر و مادر این بچه‌ها به جریان افتاده است

با توجه به اینکه گفته می‌شود فرد خاطی از نوادگان محی‌الدین حائری شیرازی، امام جمعه سابق و درگذشته شیراز است، این نگرانی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح است که «نفوذ خانوادگی “معاون متعرض” این مدرسه، مانع رسیدگی عادلانه به این ماجرا شود.»

این فرد در ویدئویی که مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده در حالی که دستبند به دست دارد و عکسی از روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی پشت سر او دیده می‌شود، می‌گوید: «… آقا دانش‌آموزها چهار-پنج نفر آمدند توی اتاق من. این قضیه برای آخر سال بوده، بعد عید. چهار-پنج نفر آمدند توی اتاق من. من توی گوشیم حالا متاسفانه فیلم مستهجن داشتم (صدایی که احتمالا صدای مامور نیروی انتظامی است: بهشان نشان دادی؟) … فیلم را دیدند و بعد هم اصلا در بحث شوخی بوده (زنی به او ناسزا می‌گوید و سوالی که چندان مفهوم نیست) آقا …، آقا … من این را گفتم. فقط در حد رابطه لفظی بوده. (صدای یک مرد: بچه‌ها جلوی هم سکس می‌کردند شما خودارضایی می‌کردی، نبوده؟) من ندیدم. نه! همچین چیزی نبوده. (صدای اعتراض زنانی که احتمالا والدین دانش‌آموزان هستند) … نه، همچین چیزی نبوده … همچین چیزی نبوده ….»

به دنبال طرح رسانه‌ای شدن این ماجرا از سوی سایت خبرآنلاین اما کانال تلگرامی روزآروز دوشنبه هفتم خرداد در گزارشی به این موضوع پرداخته. در این گزارش آمده است: «… خبرآنلاین ویدئویی منتشر کرد از جلسه گروهی از والدین دانش‌آموزان با یک مدیر منطقه‌ای آموزش‌و‌پرورش. والدین به این مدیر اعتراض داشتند که چرا از شمار دقیق تعرض‌ها باخبر و حامی خانواده‌ها نیست؟ مدیر مزبور هم از خودش دفاع می‌کند.»

در ادامه این گزارش این مدیر منطقه‌ای، معاون پرورشی آموزش ‌و پرورش منطقه دو تهران معرفی می‌شود. همچنین بر اساس این گزارش محل وقوع این اتفاق، دبیرستان دوره اول مجتمع آموزشی معین تهران در خیابان مرزداران است و متهم اصلی این ماجرا معاون آموزشی این دبیرستان بوده: «معاون آموزشی مزبور که در سال آموزشی ۹۷-۹۶ به کادر این دبیرستان افزوده شده، از نوادگان یکی از روحانیون بلندپایه و از ائمه جمعه سابق شیراز بوده که اخیرا فوت کرده است.»

بر اساس این گزارش این معاون ‌آموزشی با شکایت بیش از ۴۰ نفر از اولیای دانش‌آ‌موزان دیروز حوالی ساعت ۱۰ صبح از سوی پلیس امنیت بازداشت شده است.

همچنین پس ‌از اطلاع خانواده‌های دانش‌آموزان از این وضعیت و افشاگری‌های دانش‌آموزان، یک روانکاو از سوی آموزش‌ و پرورش در این مدرسه مستقر شده است.

بر اساس خبرها و گزارش‌های غیررسمی، متهم اصلی این پرونده به دانش‌آموزان سیگار و نوشیدنی الکلی می‌داده، برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و نسبت به آن‌ها آزار جنسی روا می‌داشته.

برخی دانش‌آموزان اما گفته‌اند که اتفاق‌های بیشتری هم میان این مربی با دانش‌آموزان اقتاده و در برخی روایت‌ها از انجام «سکس دهانی» سخن به میان آمده.

به گزارش روزآروز والدین برخی دانش‌آموزان معتقدند بعضی از این آزارهای جنسی در اتاقی روی داده که در کنار اتاق مدیر مدرسه است و «بعید است که مدیر مدرسه از این واقعه خبر نداشته باشد.»

گفته می‌شود مدیر این مدرسه نیز از کار برکنار شده است.

والدین شاکی در این پرونده اما خواستار اشد مجازات برای متهم اصلی پرونده، پلمب ‌شدن این مدرسه و برگزاری کلاس‌های آسیب‌شناسی برای فرزندان آسیب‌دیده‌شان هستند.

آنها همچنین نگرانند که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با این ماجرا نیز همچون پرونده سعید طوسی، قاری قرآن متهم به تعرض جنسی به نوجوانان برخورد کند و اعمال نفوذ، مانع دادرسی عادلانه شود: درخواست نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس برای بازنگری در پرونده سعید طوسی

 

زمانه ـ ۸ خرداد ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی