امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

«بیلبورد جنجالی را شبانه جمع کنید»

defaultپس از رونمایی از دیوارنگاره یا بیلبورد جدید میدان ولی‌عصر تهران به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه، مشخص شد که هیچ زنی در آن به تصویر کشیده نشده است. این موضوع با واکنش و اعتراض کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است و زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، نیز خواستار «اصلاح یا حذف» بیلبورد جنجالی شده است…

******

یک عضو شورای شهر تهران خواستار “جمع کردن شبانه بیلبورد جنجالی” در میدان ولی‌عصر شد. در این بیلبورد “حامیان تیم ملی ایران” دیده می‌شوند ولی در بین این “حامیان” هیچ زنی وجود ندارد.

در ادامه واکنش‌ها به نصب بیلبورد جنجالی با موضوع جام ‌جهانی در میدان ولی‌عصر تهران، یک عضو شورای شهر پایتخت پنج‌شنبه (۲۴ خرداد / ۱۴ ژوئن) خواستار “جمع کردن شبانه این بیلبورد” شده است.

این بیلبورد “حامیان تیم ملی ایران” را به تصویر کشیده، ولی در بین این “حامیان” هیچ زنی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری “ایلنا”، شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، گفته است: «این بیلبورد در یکی از معابر اصلی پایتخت نصب شده و به نوعی می‌خواهد وحدت میان اقوام را نشان دهد اما ۵۰ درصد از جمعیت کشور را نادیده می‌گیرد.»

به گفته شهربانو امانی “شعار یکی بودن و با هم بودن می‌دهند اما ۵۰ درصد از جمعیت را نادیده می‌گیرند”.

به گفته عضو شورای شهر تهران “این‌گونه بنرها روی افکار عمومی تاثیر منفی” می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری “ایسنا” زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، نیز خواستار “اصلاح یا حذف” بیلبورد جنجالی شده است.

زهرا نژادبهرام گفته است: «جای نگرانی است که در شهر، تصاویر تک‌جنسیتی منتشر شود و نیمی از جمعیت جامعه یعنی زنان فراموش شوند.»

بیلبورد یاد شده همچنین واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. بعضی از کاربران به طعنه نوشته‌اند: «برخی از آقایان حاضر در این طرح زن هستند منتها گریم کرده‌اند تا بتوانند وارد ورزشگاه شوند.»

موضوع فوتبال و زنان ایرانی‌ای که مایل به تماشای آن در محل انجام مسابقات فوتبال هستند، داستانی طولانی دارد. در ایران زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقه فوتبال را ندارند. آنها در طول جام جهانی نیز امکان ورود به اماکن سرپوشیده را که برای تماشای فوتبال در نظر گرفته شده، نخواهند داشت.

اخیرا محسن همدانی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، گفته است که در این زمینه “ملاحظاتی وجود دارد” و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

دویچه وله ـ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی