امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

ضرب و شتم زنان درویش در زندان قرچک / تحصن اعتراضی مردان درویش در زندان

ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده‌اند. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شده و تمامی آنها نیز از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم هستند. همزمان تعدادی از دراویش زندانی محبوس در تیپ ۳ زندان تهران بزرگ در اعتراض به حمله‌ی ماموران گارد ویژه زندان قرچک به زنان درویش زندانی دست به تحصن زدند…/

******

ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده‌اند. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شده و تمامی آنها نیز از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم هستند. همزمان تعدادی از دراویش زندانی محبوس در تیپ ۳ زندان تهران بزرگ در اعتراض به حمله‌ی ماموران گارد ویژه زندان قرچک به زنان درویش زندانی دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه ۱۳۹۷ ماموران گارد ویژه زندان قرچک ورامین با هجوم به داخل زندان، زنان درویش را با باتوم و شوکر به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و هر کدام از زنان را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده‌اند. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شده و تمامی آنها نیز از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم هستند.

در شرایطی که بر خلاف مقررات آیین‌نامه داخلی سازمان زندان‌ها، زنان درویش در بندهای عمومی زندان قرچک نگهداری می‌شوند، خبر رسیده است که مسئولان زندان برای تهدید زنان درویش به سکوت، زندانیان جرائم عمومی را علیه آنان تحریک کرده و زمینه‌های تنش و درگیری را بین آنان ایجاد کرده‌اند.

خانواده‌ی این زنان درویش زندانی امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه مقابل زندان حضور داشتند و اجازه تماس یا ملاقات با زندانیان به آنها داده نشد. حال تعدادی از این زنان وخیم گزارش شده است.

صدیقه خلیلی، مادر سپیده مرادی یکی از زنان درویش زندانی در گفتگو با مجذوبان نور با اشاره به اینکه خانواده‌ها در حال حاضر در مقابل زندان تجمع کرده‌اند، گفت: “هیچ کاری انجام نداده‌اند، چند مامور آمدند و گفتند دیروز شورش شده، زندانیان این‌ها را زدند، گارد دخالت کرده و بچه‌ها را زده است.”

خانم خلیلی همچنین گفته است: “براساس خبری که به من رسیده، دخترم سپیده نمی‌تواند راه برود، کارت تلفن و کارت بانکشان را گرفتند و اجازه هواخوری هم ندارند.”

در همین حال مهیار شالچی، همسر شیما انتصاری یکی دیگر از زندان درویش زندانی، درباره ضرب و شتم این زندانیان گفت: “تلفن‌ها قطع است و چند زندانی خبر داده‌اند و چند نفر مختلف این موضوع را تائید کردند.”

آقای شالچی با اشاره به اینکه مقابل زندان هستند گفت: “مقامات از زندان آمدند و موضوع را تکذیب کردند، یکی هم می‌گوید ما آنجا فیلمبردار داشتیم و دکتر آوردیم و از صحبت‌هایشان مشخص است که آنها را کتک زده‌اند.”
در واکنش به این واقعه، درویشان زندانی محبوس در تیپ ۳ زندان بزرگ تهران در اعتراض به حمله‌ی گارد زندان قرچک به زنان درویش زندانی دست به تحصن زدند.

همسران و اعضای خانواده‌‌ی این زنان زندانی عموماً در زندان بزرگ تهران محبوس هستند و مأموران با قطع تلفن‌های زندان مانع از اطلاع یافتن زندانیان مرد از وضعیت همسران و خواهران خود شده‌اند.

گفتنی است، در روزهای اخیر موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران از صدور ۱۵۰ رأی برای متهمان پرونده حادثه خیابان پاسداران خبر داده بود. غضنفر آبادی در پاسخ به این سؤال که برای متهمان چه احکامی صادر شده است، اظهار کرد که “برخی متهمان به سبب نوع عناوین اتهامی به حبس کوتاه و برخی به حبس طولانی مدت محکوم‌شده‌اند”.

لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی‌ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می‌کند.

۲۵ خرداد / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی