امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

کلانتری:بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران در معرض «بی‌آبی» قرار دارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین علت قرار گرفتن بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران در معرض بی‌آبی را «یک‌جانبه‌نگری در محیط زیست» و «ناگسستگی» در استراتژی‌های توسعه پس از انقلاب ۵۷ اعلام کرد. او شاخص‌های محیط‌زیست در ایران را «ننگین» توصیف کرد و گفت: « ایران در راستای حفظ محیط‌ زیست یکی از کشورهای سرافکنده در دنیاست و حتی جرأت نداریم شاخص‌های واقعی محیط زیست خود را در مجامع جهانی بیان کنیم.»../

*******

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران می‌گوید: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در معرض «بی‌آبی» قرار دارند و سرانه آب در سال جاری خورشیدی٬ از شرایط بحرانی نیز عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری روز پنج‌شنبه گفت: شرایط کم‌آبی در ایران در حال حاضر به اندازه‌ای بحرانی است که رفع چهار مشکل اصلی محیط زیست کشور شامل «بهبود هوای کلان‌شهرها، پسماندها، ریزگردهای کشور به‌ویژه ریزگردهایی با منشأ داخلی و احیای تالاب‌ها بسیار دشوار است.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین علت قرار گرفتن بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران در معرض بی‌آبی را «یک‌جانبه‌نگری در محیط زیست» و «ناگسستگی» در استراتژی‌های توسعه پس از انقلاب ۵۷ اعلام کرد.
کلانتری در ادامه شاخص‌های محیط‌زیست در ایران را «ننگین» توصیف کرد و گفت: « ایران در راستای حفظ محیط‌ زیست یکی از کشورهای سرافکنده در دنیاست و حتی جرأت نداریم شاخص‌های واقعی محیط زیست خود را در مجامع جهانی بیان کنیم.»

او در ادامه وضعیت تالاب‌ها در ایران را هم بحرانی خواند و گفت: «تمام تالاب‌ها خشک شده است، هیچ تالابی زنده نیست».

پیش از این نیز،رضا اردکانیان وزیر نیرو، سال ۹۷ را سخت ترین سال از نظر تامین آب در کشور طی نیم قرن اخیر دانسته و هشدار داده بود که ۳۳۴ شهر ایران با جمعیت ۳۵ میلیون نفر امسال در وضعیت تنش آبی قرار دارند.
بنا به گزارش ها کم‌آبی در ایران به مرحله بحرانی رسیده است. دولت کشت برخی محصولات در سالجاری را به دلیل کم‌آبی در برخی مناطق ممنوع اعلام کرده است. همزمان آب آشامیدنی بسیاری از روستاها با تانکر تامین می‌شود. اعتراض‌های پراکنده به کم‌آبی ادامه دارد.

۲۶ خرداد / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی