امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

اعتصاب غذای زنان درویش زندانی در قرچک

۱۰ تن زن درویش محبوس در قرچک در اعتراض به خشونت روا رفته بر ایشان و تضییع حقوق قانونی خود، و نیز ۱۰ تن از مردان درویش در فشافویه با خواسته ی آزادی برادران و خواهران در بند خود دست به #اعتصاب_غذا زده اند که وضعیت جسمی آنان وخیم گزارش شده است/

*****
سلامت جان #درویشان_زندانی در خطر است.
وب‌سایت مجذوبان نور خبر داد که ده زن درویش زندانی در زندان قرچک، در اعتراض به «ضرب و جرح» و «خشونت سازمان‌یافته» به دست گارد این زندان، از روز جمعه، ۲۵ خرداد، اعتصاب غذا کرده‌اند. این زنان همچنین بر خلاف آئین‌نامه سازمان زندان‌ها مبنی بر تفکیک جرائم، «در بندهای عمومی» زندان قرچک نگهداری می‌شوند.

۱۰ تن زن درویش محبوس در قرچک در اعتراض به خشونت روا رفته بر ایشان و تضییع حقوق قانونی خود، و نیز ۱۰ تن از مردان درویش در فشافویه با خواسته ی آزادی برادران و خواهران در بند خود دست به #اعتصاب_غذا زده اند که وضعیت جسمی آنان وخیم گزارش شده است.

در دو روز گذشته گزارش‌هایی از حمله گارد زندان به زنان درویش زندانی در زندان قرچک در روز چهارشنبه، ۲۳ خرداد، منتشر شده است.

خانوادهاین زنان روز پنج‌شنبه هفته گذشته در اعتراض به «ضرب و شتم» آنان مقابل زندان قرچک تجمع کردند.
محمدرضا ثلاث، یکی از دراویش گنابادی نیز که از سوی دادگاه متهم شده که سه مأمور پلیس را در جریان این درگیری‌ها با اتوبوس زیر گرفته، به اعدام محکوم شده و دادستان تهران گفته که این حکم پس از ماه رمضان اجرا خواهد شد.
این در حالی است که به گفته زینب طاهری، وکیل محمد ثلاث و پسر و دختر او، آقای ثلاث سه ساعت پیش از این حادثه بازداشت شده و راننده این اتوبوس نبوده است.
همچنین در یک فایل صوتی که از محمد ثلاث منتشر شده، وی می گوید که راننده این اتوبوس نبوده و به دلیل «چند ساعت شکنجه» در کلانتری به این موضوع اعتراف کرده است.
آقای ثلاث در عین حال در دادگاه تنها اتهام قتل عمد را رد کرده و اشاره نکرد که اصلا راننده این اتوبوس نبوده است.

محمد راجی، از دراویش گنابادی بازداشت‌شده، نیز چند روز پس از بازداشت فوت کرد.

در حالی که وب‌سایت مجذوبان نور از مرگ این درویش گنابادی در «بازجویی» خبر داده بود، مقام‌های قضائیه کشته شدن آقای راجی در بازداشتگاه پلیس را تکذیب کرده و می‌گویند وی در جریان درگیری‌ها کشته شده‌ است.

 

۲۶ خرداد / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی