امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

نسرین ستوده تنها نیست

نامه ۲۵ نفر از فعالان سیاسی، مدنی و فرهنگی داخل و خارج کشور درباره بازداشت نسرین ستوده: ما امضا کنندگان این نامه از تمامی مطالبات و تلاشهای نسرین ستوده حمایت می‌کنیم و خود را با او همراه می‌دانیم. زندانی کردن او به عنوان یک وکیل شجاع، متعهد و مردمی باعث خاموش شدن و فراموش شدن این مطالبات نخواهد شد. این مطالبات بخش بزرگی از مردم ایران است و ما برای تحقق آنها در کنار نسرین ستوده هستیم و از تمامی انسانهای آزادیخواه جهان هم دعوت می‌کنیم که از او و مطالباتش حمایت کنند. نسرین ستوده باید بدون قید و شرط آزاد شود. او تنها نیست و تنها نخواهد ماند.

*******

نسرین ستوده، فعال سرشناس و خستگی ناپذیر حقوق بشر، بار دیگر توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی و به شکلی غیرقانونی و بدون اطلاع قبلی در منزلش بازداشت و به زندان برده شد. نسرین ستوده چه گفته و چه کرده است که به خاطر آن بازداشت شده است؟

– او از حقوق و مطالبات معترضان دی ماه ۹۶ دفاع کرده و برگزاری تجمعات و اعتراضات مدنی و علنی را حق تمامی شهروندان ایران میداند.
– او اعلام کرده که جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست و خواهان برپایی یک نظام سکولار و دموکراتیک شده است. او خواهان برگزاری یک «رفراندوم آزاد» است تا مردم نظرشان را درباره نظام فعلی آزادانه اعلام کنند
– او مخالف حجاب اجباری است و وکیل مدافع بسیاری از زنان معروف به «دختران خیابان انقلاب» است؛ زنانی که در برابر قانون ظالمانه «حجاب اجباری»، شجاعانه نافرمانی مدنی کردند.
– او مخالف تعیین «وکیل حکومتی» برای فعالان و متهمان سیاسی است و آنرا در تعارض ذاتی با اصول دادرسی عادلانه، حق انتخاب وکیل و حق دفاع متهم میداند

ما امضا کنندگان این نامه از تمامی این مطالبات و تلاشهای نسرین ستوده حمایت میکنیم و خود را با او همراه میدانیم. زندانی کردن او به عنوان یک وکیل شجاع، متعهد و مردمی باعث خاموش شدن و فراموش شدن این مطالبات نخواهد شد. این مطالبات بخش بزرگی از مردم ایران است و ما برای تحقق آنها در کنار نسرین ستوده هستیم و از تمامی انسانهای آزادیخواه جهان هم دعوت میکنیم که از او و مطالباتش حمایت کنند.
نسرین ستوده باید بدون قید و شرط آزاد شود. او تنها نیست و تنها نخواهد ماند.

امضاکنندگان:
اکبر امینی‌ارمکی
مهران براتی
سحر بهشتی
جعفر پناهی
گیتی پورفاضل
نیره توحیدی
علیرضا جباری
کوروش زعیم
محسن سازگارا
محمد سیف‌زاده
حسن شریعتمداری
قاسم شعله‌سعدی
پرویز صیاد
شیرین عبادی
گوهر عشقی
کاظم علمداری
مهرانگیز کار
کاظم کردوانی
فریده مرادخانی
محمد مظفری
کیومرث مظفری
عبدالحمید معصومی‌تهرانی
محمد ملکی
حسن نایب‌‌هاشم
محمد نوری‌زاد

زمانه ـ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی