امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

رضا خندان، همسر نسرین ستوده آزاد شد

رضا خندان به همراه هشت نفر دیگر در تجمعی در مقابل زندان اوین در حمایت از نسرین ستوده بازداشت و بعد از دو ساعت آزاد شد. رضا خندان در گفت‌وگو با دویچه وله از این بازداشت و آخرین ملاقات خود با خانم ستوده می‌گوید. همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی که روز یکشنبه ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) همراه با چند تن دیگر در مقابل زندان اوین در حمایت از نسرین ستوده تجمع کرده بود بعد از دو ساعت بازداشت، آزاد شده است.

رضا خندان به دویچه وله می‌گوید، در این تجمع تعدادی از وکلای خانم ستوده از جمله آرش کیخسروی و پیام درخشان نیز شرکت داشتند که آن‌ها نیز بازداشت و سرانجام آزاد شدند.

رضا خندان تأکید کرده که تجمع مسالمت‌آمیز بوده و تجمع‌کنندگان تنها دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند و حتی شعار نیز نمی‌دادند.

او همچنین می‌گوید، امروز بعد از آزادی از بازداشت موقت توانسته با خانم ستوده ملاقات کند. نسرین ستوده در این ملاقات گفته که طبق آنچه که تا کنون از تفهیم اتهام دریافته “مهم‌ترین اتهام او پیگیری پرونده دختران خیابان انقلاب و بخصوص آخرین مورد آن پرونده شاپرک شجری‌زاده است.”

اتهام‌های دیگر خانم ستوده “تبانی و اجتماع و تبلیغ علیه نظام” است.

رضا خندان پیش از این نیز در گفت‌وگو با دویچه وله عنوان کرده بود که بنا بر تماس با خانم ستوده، علت بازداشت “شکایت مهدی پِی‌تام، بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده مستقر در دادسرای شهر کاشان بوده است.”

۲۷ خرداد ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی