امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

تجمع اعتراضی در دانشگاه‌ها نسبت به احکام سنگین دانشجویان بازداشتی

گزارش‌‌ها از تهران حاکی از آن است که تجمع‌های اعتراضی نسبت به احکام قضایی صادرشده علیه دانشجویانی که در اعتراض‌های سراسری دی ماه گذشته بازداشت شدند، ادامه دارد. بدنبال اعلام احکام سنگین برای دانشجویان معترض بازداشت‌شده، دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران تجمعات اعتراضی برگزار کردند

 

 

***

 

 

گزارش‌‌ها از تهران حاکی از آن است که تجمع‌های اعتراضی نسبت به احکام قضایی صادرشده علیه دانشجویانی که در اعتراض‌های سراسری دی ماه گذشته بازداشت شدند، ادامه دارد. بدنبال اعلام احکام سنگین برای دانشجویان معترض بازداشت‌شده، دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه تهران تجمعات اعتراضی برگزار کردند. تازه‌ترین تجمع اعتراضی، روز شنبه ۲ تیر، از سوی دانشجویان علامه طباطبایی برگزار شد.

در تصاویری که از دانشجویان معترض دانشگاه علامه طباطبایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، بر روی پلاکاردهایی که در دست دانشجویان است، شعارهای «احکام امنیتی تکرار شد» و «احکام قضایی دانشجویان لغو باید گردد»، نوشته شده است.

دانشجویان معترض دانشگاه علامه طباطبایی در اعتراض به احکام سنگین دانشجویان بازداشتی طوماری را در اعلام همبستگی با فعالان صنفی به امضا رساندند.

بر پایه برخی گزارش‌ها، کانون‌های فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر طوسی نیز حمایت خود را از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران آغاز کردند.

منابع دانشجویی، هفته گذشته از صدور احکام اولیه برای چند تن از دانشجویانی که در اعتراضات دی ماه گذشته بازداشت شده بودند خبر دادند.
به گفته این منابع، “سینا درویش عمران”، “لیلا حسین‌زاده”، “علی مظفری”، “ابراهیم خالدی”، “محسن حق‌شناس” و “سینا ربیعی”، به حبس‌های طولانی‌مدت از یک سال تا هشت سال و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شدند.

همزمان با تظاهرات سراسری اعتراضی در دی‌ماه گذشته، بیش از یکصد دانشجو در تهران و شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند.

بدنبال بازداشت این دانشجویان، وزیر علوم ایران گفت: هیچ پرونده قضایی برای این دانشجویان تشکیل نمی‌شود و وزارت علوم سرنوشت دانشجویان بازداشتی را پیگیری می‌کند.

دوم تیر ۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی