امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان: هند، افغانستان، ایالات متحده امریکا و

فهرستی که هند در صدر و امریکا در دهمین جای آن قرار دارد! تحقیقات جدیدی که توسط بنیاد تامسون رویترز (Thomson Reuters Foundation) انجام شده است، نشان داده که هند خطرناک‌ترین مکان برای «زن» بودن در جهان است. این گزارش بر اساس نظرسنجی ۵۵٠ کارشناس مسائل زنان انجام شده است که نشان می‌دهد هند بدترین کشور دنیا از لحاظ خشونت جنسی علیه زنان، قاچاق انسان برای کار خانگی، کار اجباری، ازدواج اجباری و بردگی جنسی است.

این نظرسنجی بین ماه‌های مارس و مه‌ (فروردین تا خرداد) و با وجود متخصصان اروپایی، آفریقایی، امریکایی، جنوب شرقی آسیا، جنوب آسیا و اقیانوسیه انجام شده است. پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی از میان متخصصان مددکاری، دانشگاهیان، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، کارکنان سازمان‌های غیردولتی، سیاست‌گذاران، متخصصان توسعه و مفسران اجتماعی انتخاب شده‌اند. هند همچنین خطرناک‌ترین کشوری است که در آن زنان به دلیل مسائل سنتی و فرهنگی با مشکلات فراوانی از جمله اسیدپاشی، ختنه زنان، سوءاستفاده جنسی و ازدواج کودکان روبه‌رو هستند.

آمارهای ارایه شده از سوی دولت نشان می‌دهد که میزان جرایم گزارش شده علیه زنان بین‌ سال‌های ٢٠٠٧ تا ٢٠١۶، هشتاد و سه درصد افزایش یافته و در هر ساعت ۴ مورد تجاوز به عنف گزارش شده است. طی سال‌های گذشته، آمار بالای خشونت‌های جنسی علیه زنان بارها سرخط اخبار این کشور بوده است. در ابتدای سال جاری، هشت مرد هندو به یک دختر مسلمان هشت ساله تجاوز گروهی کردند. در مورد دیگری در ماه آوریل (اردیبهشت) یک دختر هفت ساله در یک مراسم عروسی در شهر کاتالی ناگار مورد تجاوز قرار گرفت و بعد به قتل رسید. هزاران نفر در اعتراض به مرگ دختر ١۶ سا‌‌له‌ای که بعد از اینکه مورد تجاوز قرار گرفت، کشته و در خانه خود سوزانده شد، دست به تجمع زدند. منجونات گانگاد هارا، یکی از مقامات ایالت کارناتاکا گفت: «هند بی‌اعتنایی و بی‌احترامی غیرعادی و زیادی را به زنان نشان داده است… تجاوز به عنف، تجاوز از طرف شوهر، تجاوز جنسی و آزار و اذیت، دخترکشی بی‌وقفه اتفاق می‌افتد. باعث شرمساری است که در کشوری که سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان را دارد و در فضانوردی و تکنولوژی پیشتاز است، به این صورت زنان مورد خشونت و آزار قرار بگیرند.»

ایالات متحده امریکا به عنوان دهمین کشور خطرناک دنیا برای زنان باعث شگفتی متخصصان شد. کمپین‌های #meToo و time’s up علیه آزار و اذیت جنسی و خشونت، تنها کشور غربی را هم در لیست خطرناک‌ترین مکان‌های دنیا برای زنان قرار داده است. ده‌ها تن از بازیگران زن با توجه به سوءاستفاده مدیران هالیوودی جلو آمدند. هاروی وینستین (Harvey Weinstein)، تهیه‌کننده در ماه مه‌ (اردیبهشت) به اتهام تجاوز به عنف و جنایات جنسی به عنوان متهم شناخته شد.

از ١٠ کشور برتر در این حوزه، ٩ کشور در آسیا، آفریقا و خاورمیانه هستند. افغانستان دومین کشور است و بعد از آن سوریه، سومالی و عربستان سعودی در رتبه ‌بعدی قرار دارند.

پاکستان جایگاه ششم را به خود اختصاص داده و بعد از آن جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، نیجریه و در نهایت امریکا در جایگاه دهم قرار گرفته است.

اعتماد ـ ۷ تیر ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی