امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

نرگس محمدی: باید در تدارک پاسخ مدنی به اقدام صدا و سیما بود

من از دینی که برای حفظ حرمت آسمانیش، دختر جوانی را با تحقیر و هتک حرمت انسانی‌اش‌، با صدای لرزان و چشمان گریان به نمایش عمومی، آنهم در رسانه‌ای با پول ملتی با شرف و غیرت می‌گذارد، متنفرم ..اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پخش اعترافات شهروندان، محکوم، و مسئولان آن موظف به عذرخواهی هستند و می بایست در تدارک پاسخی مدنی در تحریم ملی این بخش از رسانه و مسئولان امنیتی- قضایی آن…/

*****

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند با ارسال متنی کوتاه به پخش اعترافات دختری رقصنده از تلویزیون اعتراض کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

استبداد دینی از نمایش اعترافات سیاسی- امنیتی، به نمایش اعترافات رقص و آواز تنزل یافته است و قوه قضاییه و صدا و سیمای غیر ملی و حکومتی، به‌عنوان نشانگان و نمایشگران استبداد دینی، سزاوار تحریم ملی‌اند.

من از دینی که برای حفظ حریم الله، مادری را به خاطر برداشتن روسری، از طفل شیر خوارش جدا می‌کند، و احکام مجازات و زندان صادر می‌کند، بیزارم.

من از دینی که برای حفظ حرمت آسمانیش، دختر جوانی را با تحقیر و هتک حرمت انسانی‌اش‌، با صدای لرزان و چشمان گریان به نمایش عمومی، آنهم در رسانه‌ای با پول ملتی با شرف و غیرت می‌گذارد، متنفرم.

من به دینی که برای تحکیم استبداد، حقوق اساسی انسان را متزلزل می‌کند، کافرم.

گو اینکه درک می‌کنم، اعمال زور می‌تواند پذیرش جبری و شرم‌آورانه‌ای را موجب شود که ملتی بگویند “چه می‌توان کرد؟”، اما سخت بر این باورم که در سستی و عدم مقاومت مدنی، راه یأس و شاه راه خشم گشوده خواهد شد.

اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پخش اعترافات شهروندان، محکوم، و مسئولان آن موظف به عذرخواهی هستند و می بایست در تدارک پاسخی مدنی در تحریم ملی این بخش از رسانه و مسئولان امنیتی- قضایی آن بود.

نرگس محمدی

زندان اوین

۱۹تیر / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی