امروز:   اسفند ۲۹, ۱۴۰۲    

فروش مانتوی جلوباز ممنوع است

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک، خبر داد: آدرس ۲۰۰ فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران، برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار گرفته است؛ او گفت؛ این وظیفه با محوریت ارشاد، مد لباس و اتحادیه در حال انجام است،  نیز او گفت : در فروشگاه‌ها این مانتو‌های جلوباز جمع‌آوری می‌شود که متاسفانه مورد استقبال مصرف‌کننده‌ها نیز قرار گرفته است؛ در حال حاضر مانتو‌های جلوباز بگونه‌ای عرضه می‌شوند که جلوی آن از زیر کاملا پوشیده است

 

 

***

 

 

به گزارش قانون به نقل از  جام‌جم آنلاین، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت؛ با اشاره به شرایط مطلوب در تولید پوشاک مناسب در کشور، اظهار کرد: این وظیفه با محوریت ارشاد، مد لباس و اتحادیه در حال انجام است، ضمن اینکه مکان‌هایی توسط کارگروه مد لباس برای عرضه پوشش‌های کاملا اسلامی در نظر گرفته شده است؛ در سایت اتحادیه نیز نشانی مکان‌های متعدد، برای عرضه انواع چادر ملی در مدل‌های مختلف سبک روز در سطح شهر تهران قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به فروشگاه‌های عرضه مانتو‌های مناسب با رویکرد اسلامی، افزود: آدرس ۲۰۰ فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران، برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار گرفته است؛ این مانتو‌ها کاملا جلوبسته، آزاد و طراحی‌شده توسط کارگروه مد لباس است.
شیرازی تصریح کرد: این طرح در بهمن سال گذشته انجام شد، مدل‌های طراحی شده به تولیدی‌ها انتقال پیدا کرد، در حال حاضر این مدل‌ها در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و مورد استقبال عموم نیز قرار گرفته است ضمن این‌که در مکان‌های خود کارگروه نیز این مانتو‌ها به ثبت رسیده است و عرضه می‌شوند.
وی با اشاره به مانتو‌های اداری تأکید کرد: در سایر فروشگاه‌ها، برای تمام سازمان‌های اداری، کت بلند و شلوار طراحی شده که با نام مانتو شلوار اداری عرضه می‌شود و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته است.
شیرازی با بیان اینکه ممکن است مانتو‌های جلو باز نیز در فروشگا‌ه‌ها دیده شود، بیان کرد: در فروشگاه‌ها این مانتو‌های جلوباز جمع‌آوری می‌شود که متاسفانه مورد استقبال مصرف‌کننده‌ها نیز قرار گرفته است؛ در حال حاضر مانتو‌های جلوباز بگونه‌ای عرضه می‌شوند که جلوی آن از زیر کاملا پوشیده است، درواقع از یک زیرپوش بلند و تا زانو در این مدل مانتو‌ها استفاده می‌شود. در گذشته مانتو‌های جلوباز با به تنهایی با شلوار استفاده می‌شد، اما امروز جزو محدودیت‌های کار اتحادیه است.
رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک با انتقاد از عرضه برخی تولیدات داخلی با برند و مارک خارجی در کشور بیان کرد: در ارتباط با مانتو وارداتی از خارج کشور صورت نمی‌گیرد و در طی دو سال گذشته ۹۹ درصد از محصولات مانتو در داخل کشور تولید شده است چراکه در زمینه طراحی پیشرفت‌های خوبی داشتیم بخصوص از زمانیکه جشنواره فجر فعال شده است. در جشنواره‌های مختلف، طرح‌های ما طرح‌های به‌روز و اسلامی است همچنین نمایشگاه دائم در بنیاد ملی لباس نیز بر پا است.
شیرازی تصریح کرد: استفاده از نام برند خارجی درواقع اشتباه تولید‌کننده است و هدف از نصب برند خارجی، ایجاد جاذبه برای مشتری است. امروزه رویکرد مردم این نیست که بدنبال مارک و حرف‌های لاتین روی لباس باشند چراکه امروز کیفیت، تنوع و جذابیت دارای اهمیت است.
به گفته وی؛ هر روز ۳۰ گشت سه‌نفره در سطح شهر تهران بر واحد‌های تولید و عرضه کننده پوشاک بازرسی و نظارت دارند و بازدید‌های انجام شده، صورتجلسه می‌شود.
شیرازی گفت: در این گشت‌زنی‌ها، فروشگاه‌ها در هر سه ماه یک مرتبه مورد بازرسی دوره‌ای قرار می‌گیرد.
رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به واحد‌های فعال در زمینه پوشاک ابراز داشت: در سطح شهر تهران، ۱۷ هزار واحد تولیدی و فروشگاه موجود است که از این تعداد نزدیک به ۶ هزار واحد آن تولیدی و ۱۱ هزار واحد دیگر نیز فروشگاه است و ۳ هزار واحد از این فروشگاه‌ها نیز مانتوفروش هستند.
وی با بیان اینکه فروشگاه‌های غیرمجاز بصورت زیرزمینی فعالیت دارند، افزود: فروشگاه‌های غیرمجاز زیرزمینی از دید ما پنهان هستند. برخی از این فروشگا‌ها در خانه و بصورت مزون‌های خانگی فعالیت دارند که دسترسی به آن‌ها سخت و از دید بازرسان پنهان است، اما به‌محض این‌که مردم اطلاع دهند یا شناخته شوند، این فروشگاه‌های غیر مجاز به را به اداره اماکن معرفی خواهیم کرد.
 ۲۴ تیر ۱۳۹۷

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی