امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

برای نخستین بار در تاریخ ورزش

چهار بانوی داور کشتی ایران درجه بین المللی گرفتند. این چهار داور بانوی کشتی کلاسیک ایران با شرکت در کلاس های استاژ بین المللی در مجارستان، برای نخستین مرتبه در تاریخ این رشته در کشورمان، موفق به کسب درجه سه بین المللی شدند… «مریم ارم آبادی»، «فاطمه کدخدازاده»، «لیلا امانی بنی» و «سمیه خانی بختیاری» داوران کشتی کلاسیک بانوان ایران پس از گذراندن کلاس های استاژ بین المللی کشتی در مجارستان ، در این آزمون با عملکرد مناسب که مورد رضایت مدرسین اتحادیه جهانی کشتی نیز بود، درجه سه داوری بین المللی را دریافت کردند…/

******

چهار بانوی داور کشتی ایران درجه بین المللی گرفتند. این چهار داور بانوی کشتی کلاسیک ایران با شرکت در کلاس های استاژ بین المللی در مجارستان، برای نخستین مرتبه در تاریخ این رشته در کشورمان، موفق به کسب درجه سه بین المللی شدند…
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «مریم ارم آبادی»، «فاطمه کدخدازاده»، «لیلا امانی بنی» و «سمیه خانی بختیاری» داوران کشتی کلاسیک بانوان ایران پس از گذراندن کلاس های استاژ بین المللی کشتی در مجارستان و ضمن رعایت کامل موازین شرعی و پوشش اسلامی، در این آزمون با عملکرد مناسب که مورد رضایت مدرسین اتحادیه جهانی کشتی نیز بود، درجه سه داوری بین المللی را دریافت کردند.
داوران بانوی کشورمان در رقابت های قهرمانی نونهالان اروپا که خرداد ماه در مجارستان برگزار شد، دیدارهای حساسی همچون رقابت های فینال، رده بندی و نیمه نهایی را قضاوت کردند که مورد تمجید داوران حاضر در مسابقات، روسای تشک و مدرسین داوری قرار گرفتند.
اتحادیه جهانی کشتی پس از موفقیت داوران کشتی کشورمان در کلاس استاژ بین المللی به فدراسیون کشتی اعلام کرد که به زودی نام چهار داور بانوی ایران در سیستم «آتنا» وارد می شود و داوران کشورمان می توانند گواهینامه خود را دریافت کنند. بنابراین قضاوت این داوران در رقابت های قهرمانی نونهالان آسیا نیز امکان پذیر خواهد بود.
نخستین دوره رقابت های کشتی قهرمانی نونهالان آسیا روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد امسال در کرج برگزار می شود.
با پیگیری فدراسیون کشتی و پس از تایید اولیه کمیسیون کشتی های سنتی و متعاقب آن کمیته اجرایی اتحادیه جهانی، موضوع کشتی کلاسیک بانوان و ضوابط و مقررات آن شهریور سال ۹۶ در دستور کار نشست هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در پاریس قرار گرفت.
در این جلسه پس از ارائه گزارش نماینده فدراسیون کشتی ایران در کمیسیون کشتی و زنان، بحث های اولیه از سوی برخی از اعضای هیات رئیسه مطرح شد و در نهایت با حمایت رئیس کمیسیون کشتی های سنتی و رئیسان کنفدراسیون های قاره های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و اروپا، کشتی کلاسیک بانوان به عنوان یکی از شیوه های کشتی تحت پوشش اتحادیه جهانی به تصویب هیات رئیسه رسید.
همچنین نخستین دوره کلاس مربیگری کشتی کلاسیک بانوان با حضور «کائوری ایچو» دارنده چهار مدال طلای المپیک و ۱۰ مدال طلای جهان در کشتی زنان از کشور ژاپن روزهای ۱۵ تا ۲۳ شهریور سال ۹۶ در خانه کشتی شماره ۲ تهران برگزار شد.
نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک زنان نیز با حضور ۱۰۳کشتی گیر از ۲۵ استان کشور آذر سال گذشته در ۶ وزن ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰ و ۷۵ برگزار شد.
در حال حاضر «آنا واسلینکو» قهرمان اسبق کشتی زنان جهان و از مربیان موفق کشتی اوکراین از اواخر سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان منصوب شده است. اردوی تیم کشتی کلاسیک هم اکنون در شهر گرگان در حال برگزاری است.
برهمین اساس قرار است نخستین دوره پیکارهای کشتی کلاسیک بانوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ و به میزبانی ایران برگزار شود.
هفته گذشته نیز فصل نخست لیگ کشتی کلاسیک بانوان با حضور ۹ تیم کافه کاله نور، باغچه مینو، شرکت عمران گلبهار، مجتمع فرهنگی ورزشی حمید سوریان، شهرما مشهد، مجتمع رفاهی بیستون، فروشگاه باران، منتخب البرز و هفتم تیر تهران برگزار شد.

به نقل از صدای مردم / ۸ مرداد / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی