امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

سومین روز اعتراضات خیابانی + فیلم هایی از چند شهر مختلف

برای سومین روز پیاپی تظاهرات اعتراضی در چند شهر ایران از سر گرفته شد. مردم معترض با فراخواندن دیگران برای پیوستن به اعتراضات، فریاد می‌زدند «توپ تانک فشفه ـ آخوند باید گم بشه».در روزهای اخیر مردم جان‌به‌لب رسیده در اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و گوهردشت کرج در اعتراض به تورم و شرایط وخیم اقتصادیو بیان مطالبات خود به خیابان‌ها آمدند و گزمگان و نیروهای سرکوبگر رژیم ولایت فقیه با آنان درگیر شدند. در برخی از شهرها حضور زنان در این اعتراضات چشمگیر است …./

*****

برای سومین روز پیاپی تظاهرات اعتراضی در چند شهر ایران از سر گرفته شد. مردم معترض با فراخواندن دیگران برای پیوستن به اعتراضات، فریاد می‌زدند «توپ تانک فشفه ـ آخوند باید گم بشه».در روزهای اخیر مردم جان‌به‌لب رسیده در اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و گوهردشت کرج در اعتراض به تورم و شرایط وخیم اقتصادیو بیان مطالبات خود به خیابان‌ها آمدند و گزمگان و نیروهای سرکوبگر رژیم ولایت فقیه با آنان درگیر شدند….

در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌ها و تصاویری از شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، اهواز، رشت و ساری منتشر شده است که در آن‌ها تظاهرات اعتراضی مردم در روز پنج‌شنبه ۲ ژوئیه / ۱۱ مرداد نشان داده شده‌اند.
در برخی از تصاویر حمله نیروهای امنیتی به مردم ثبت شده است. در شیراز به‌ویژه در چهارراه زند و خیابان داریوش که مردم تجمع کرده بودند درگیری‌هایی رخ داد.
در اصفهان نیروهای لباس شخصی نیز به کمک نیروهای امنیتی آمدند و به بازداشت معترضان پرداختند. منطقه شاپورنو اصفهان بار دیگر شلوغ شد. در خیابان امیرکبیر اصفهان و شاهین‌شهر نیز اعتراضاتی صورت گرفته. معترضان اصفهان فریاد می‌زدند: «نترسید، نترسید ـ ما همه با هم هستیم». براساس گزارش‌های منتشرشده، در شاهین‌شهر اصفهان حضور زنان در اعتراضات چشمگیر بوده است.
موج جدید تظاهرات در شهرهای ایران علیه فقر، بیکاری، گرانی و ادامهٔ سیاست‌های سرکوبگرانهٔ حاکمان ضدِ مردمی است که از سه‌شنبه نهم مرداد در شاپورنو در اصفهان و چند شهر دیگر آغاز شد و روز گذشته، چهارشنبه دهم مرداد نیز ادامه یافت. مردم در این اعتراضات شعارهای «مرگ بر گرانی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن» را سر می‌دهند.

اعتراض‌های کارگران، معلمان، و سایر حقوق‌بگیران به تعویق مزدها و تنزل مداوم سطح زندگی که در ماه‌های گذشته ادامه داشته، با سقوط ارزش پول ملی گسترش یافته و اقشار دیگری از جمله کاسبان، رانندگان و دارندگان کامیون نیز که قادر به تامین هزینه‌ها و معیشت خود و خانواده شان نیستند به اعتراض، تجمع و اعتصاب روی آورده‌اند.

۱۱ مرداد / ۱۳۹۷

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی