امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

فعالان محیط زیستی همچنان بلاتکلیف در زندان سپاه

خواهر سام رجبی یکی از فعالان محیط زیستی بازداشت شده پیش از این در توییتی نوشته بود: ” گفتند جایی حرف نزنید، بزودی آزاد می شند؛ مارمولکهایی ابزار جاسوسی شدند، بعد دوربین، اتهام را سنگینتر کردند، توهین کردند، تا به امروز سند و مدرکی نداشتند، وکلا را تحمیل کردند یا بی وکیل محاکمه را شروع کردند، قبول کنند که اشتباه کردند و تمامش../

*****

کلمه – از بازداشت فعالان محیط زیستی توسط اطلاعات سپاه نزدیک به دو سال است می گذرد و آنها همچنان بلاتکلیف در زندان دو الف سپاه به سر می برند.

گفته می شود که ادامه دادگاه این فعالان محیط زیست در خردادماه خواهد بود اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست ، و همچنین معلوم نیست چرا آنان کماکان باید در زندان باشند در حالیکه دوران بازجویی آنان تمام شده و پس از دو سال امکان هرگونه تبانی و پنهان کردن اسناد و مدارک از بین رفته است و می تواند تا زمان پایان دادگاه با تودیع وثیقه آزاد شوند.

خواهر سام رجبی یکی از فعالان محیط زیستی بازداشت شده پیش از این در توییتی نوشته بود: ” گفتند جایی حرف نزنید، بزودی آزاد می شند؛ مارمولکهایی ابزار جاسوسی شدند، بعد دوربین، اتهام را سنگینتر کردند، توهین کردند، تا به امروز سند و مدرکی نداشتند، وکلا را تحمیل کردند یا بی وکیل محاکمه را شروع کردند، قبول کنند که اشتباه کردند و تمامش کنند!”

او همچنین می گوید که برادرش کماکان بدون وکیل ماده است چرا که قوه قضاییه با وکیل معرفی شده از سوی خانواده موافقت نمی کند.

سال گذشته همچنین مادر طاهر قدیریان نسبت به سلامت فرزندش ابراز نگرانی کرده و از کاهش وزن او گفته بود که نهایتا قدیریان به زندان بقیه الله اعظم (عج) اعزام شد.

به گزارش کلمه، فعالان محیط زیستی در ماه بین ۳ تا ۷ دقیقه بیشتر اجازه‌ی ملاقات با خانواده‌ی خود را نداشته و این ملاقات نیز همراه با حضور ماموران امنیتی صورت میگیرد و برای همین خانواده‌ی این فعالان محیط زیستی از وضعیت بازداشتی های خود بی خبر هستند.

اواسط بهمن سال گذشته، محاکمه هشت فعال محیط زیست که بیش از یک سال از بازداشت آنها می گذرد به طور غیرعلنی شروع شد. حضور آنان در دادگاه با همراهی تعداد زیادی از ماموران امنیتی اطلاعات سپاه همراه بوده و آنان اجازه صحبت کردن با یکدیگر را نیز نداشته اند.

نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست بازداشت شده در جلسه دادگاه اعلام کرده بود که بارها توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید شده است.

او در دادگاه رو به دیگران کرده و فریاد زده “اگر شما رو هم مثل من به آمپول زدن تهدید می‌کردند، اعتراف می‌کردید! مردم این چند ماه من را انفرادی نگه داشتند، کلی زدنم و به زور اعتراف گرفتن، دارن منو میبرن پیش صلواتی اعدامم کنن”

۲ خرداد ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی