امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

«مختلط بودن کتابخانه را با فحشا مساوی می‌دانند»

نتیجه تصویری برای «مختلط بودن کتابخانه را با فحشا مساوی می‌دانند» انصاف نیوزحوالی ظهر روز چهارشنبه پنجم تیرماه بود که یک سری از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به تفکیک جنسیتی کتابخانه مرکزی این دانشگاه اعتراض کردند. در مقابل تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در توییتر با هشتگ  فیضیه_خواهیم_ماند و #برکناری_مسوول_بی‌لیاقت موافقت خود را با تفکیک جنسیتی در کتابخانه‌ی دانشگاه اعلام کردند. در این راستا دو تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نسبت به لحن این توییت‌ها انتقاد کردند و آنها را جنسیت‌زده و حاوی تهمت، افترا و گرایش امنیتی دانستند.

گویا پای نهادهای بیرونی را می‌خواهند به دانشگاه بکشانند

یکی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت می‌گوید در اعتراضی که نسبت به تفکیک جنسیتی کتابخانه صورت گرفت، همان زمان دانشجویان به سمت ریاست دانشکده رفتند تا با او صحبت کنند و در نهایت یک تعداد ازمعاونین دانشگاه به سمت تجمع کننده‌ها رفتند و با دانشجویان وارد گفت‌وگوشدند و قرار شد یک شورای پیگیری تشکیل شود تا آن کمیته با مسوولین دانشگاه جلسه داشته باشد تا ببینند برای این مساله چه باید کرد؟ و امروز نهم تیرماه ساعت ۴ اعضای شورای پیگیری که از میان تجمع‌کننده‌ها انتخاب شده بودند با مسوولان دانشگاه جلسه داشتند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: اما شب گذشته یک سری از بچه‌های دانشگاه مطالبی را توییت کردند و موافقت خود را با تفکیک جنسیتی کتابخانه اعلام کردند، این توییت‌ها هم از نظر جنسیتی توهین‌آمیز است و هم اینکه گویا پای نهادهای بیرونی را می‌خواهند به دانشگاه بکشانند و حتی می‌خواستند فشار بیاورند تا دکتر محمدی هم ازسمت خود برکنار شود. این دوستانی که توییت می‌کنند در دانشگاه ارتباطاتی دارند و گاهی اوقات از طریق این ارتباطات فشارهایی را از جهات مختلف وارد کرده‌اند و قطعا این نگرانی وجود دارد که از طرف نیروهای بیرون دانشگاه فشاری به دانشجویان وارد شود.

مختلط بودن کتابخانه را با فحشا مساوی می‌دانند

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید ادبیات آنها در توییت‌هایشان تمسخرآمیز است و انگار اصل موضوع را فراموش کرده‌اند و تصمیم به تخریب گرفته‌اند. نکته‌ی دیگر استفاده ازالفاظ جنسی است که نگاه جنسیت‌زده را اشاعه می‌دهد و مختلط بودن کتابخانه را با فحشا مساوی می‌دانند در صورتی که کلاس دانشگاه‌ها و یا خیابان‌ها هم مختلط هستند، پس دوستان باید آنجا هم دیوارکشی کنند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: نکته‌ی دیگر تهدید و ارعاب در توییت‌ها است، زیرا به مساله‌ی پرچم کشیدن دانشگاه که سال گذشته پیش آمد اشاره می‌کنند، که نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه با چند نفر از دانشجویان برخورد کردند و این اتفاق را دست‌آویزی برای تهدید می‌دانند. آنها ابایی ندارند و به شکلی واضح تهدید می‌کنند و این برای جریان دانشجویی که باید مستقل باشد افتضاح است و به‌ جای اینکه صدای دانشجو باشند، تهدید می‌کنند.

او افزود: مساله‌ی دیگر اینکه آنها گفتند مسیح علینژاد یک ربع بعد از اعتراض به دیوارکشی کتابخانه خبر آن را کار کرده، در صورتی که با یک جست‌وجو صحت قضیه تکذیب می‌شود و آن‌ها نشر اکاذیب می‌کنند؛ زیرا معمولا بی بی سی و خانم علینژاد اینگونه خبرها را کار می‌کنند و ربطی به ما ندارد و رویه‌ی آنها این است از هر اتفاقی در این ممکلت می‌افتد به نفع خود استفاده می‌کنند؛ اما تجمع کاملا خودجوش بود و به تشکلات دانشگاهی ربطی نداشته است. اگر سیر خبر را دنبال کنید، می‌بینید در ابتدا رسانه‌های داخلی آن را کار کردند.

این دانشجو در پایان گفت: و مساله‌ی بعدی که در توییت‌ها مطرح شد، این بود که شما عمله‌ی دشمن هستید و دیگر نیازی به پهپاد فرستادن نیست؛ بسیار راحت تهمت و افترا می‌زنند و این جرم است زیرا مدرکی ندارند. البته همین دوستان بودند که در کمیته‌ی نشریات هرچیزی را تهمت تلقی می‌کردند و فله‌ای نشریات را توقیف می‌کردند.

انصاف نیوز ـ  ۱۰ تیر ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی