امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

سلب عضویت تنها نماینده زن شورای شهر خوانسار

«کتایون نادری»، تنها نماینده زن شورای شهر خوانسار به دلیل حضور در فضای مجازی، با حکم شورای حل اختلاف استان اصفهان، از عضویت در شورای شهر این شهرستان سلب عضویت شد. اتهام او، «تشویش اذهان مردم شهر» و «انحراف از وظایف نمایندگی» عنوان شده. خانم نادری گفته است: «تا جایی که اطلاع دارم، فقط شکایتی مبنی بر انتشار نظرات مردم در کانال تلگرامی از من شده بود که همگی در کمال احترام و در مورد مشکلات شهر درج شده بود و جنبه مطالبه‌گری داشت. آیا پیگیری مطالبات مردم و انتشار نظرات و نقدهای محترمانه مردم باید به سلب عضویت عضو شورای شهر منجر شود؟»

به گزارش رویداد۲۴، «سید محمدجواد ابطحی»، نماینده تندرو خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو مجلس در شورای حل اختلاف استان در مورد این حکم گفته است شورا به این نتیجه رسید که وجود او در شورای شهر موجب تشنج در شهر خواهد شد و به استناد مواد قانونی، روز چهارشنبه هفته قبل رأی به سلب عضویت وی داد.

بنابراین گزارش، «گزارش‎های مردمی»، شکایت و پی‌گیری فرماندار خوانسار و نماینده استان اصفهان، موجب سلب عضویت این نماینده شورا شهر خوانسار شده است.

«منصور کمالی»، فرماندار اصول‏گرای خوانسار که یکی از منتقدان کتایون نادری بوده نیز گفته است این عضو شورا در صفحه تلگرامی خود مطلب می‌نوشت و ذیل آن اشاره به نایب رییس شورا داشت که این خود یکی از تخلفات صورت گرفته ایشان بود و شورا باید جلوگیری می‌کرد.

او در دفاع از صدور این حکم افزوده است: «موارد تخلف خانم نادری، عضو شورای شهر خوانسار، پیش‌تر از طریق فرمانداری به رییس شورای شهر به صورت کتبی و شفاهی تذکر داده شده بود. رییس شورای اسلامی شهر خوانسار به من و معاونانم گفته بود من این موارد تذکر را به ایشان یادآوری می‌کنم اما خانم نادری به دلیل آشنا نبودن به وظایف قانونی، از حریم کاری خارج شده و بی‎توجهی می‌کند.»

رویداد ۲۴ نوشته است ۳۰ نفر از کسانی که «معتمدین» شهر خوانسار معرفی شده‎اند، در نامه‎ای، موارد تخلف کتایون نادری را بیش‎تر حضور او در فضای مجازی دانسته‌اند: «انتشار فیلم چرت زدن فرماندار خوانسار در دیدار با استاندار اصفهان [در متن نامه انتشار لحظه پلک زدن نوشته شده است!]، انتشار مطالب انتقادی علیه دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پیاده روی خانوادگی بدون مجوز، انتشار تصاویر دوچرخه‌سواری و مدیریت یک کانال تلگرامی و البته یک مورد درباره دخالت او در یکی از مزایده‌های شهرداری.»

در این نامه به موارد دیگری به صورت مبهم اشاره شده است: «ایجاد نظرسنجی غیرعلمی، زیر سوال بردن کمک فرماندار به سیل زدگان و تضعیف اداره ارشاد.»

کتایون نادری مدتی پیش تصویری از دوچرخه سواری خود مقابل تابلویی که دوچرخه سواری بانوان را منع کرده بود، در صفحه تلگرام خود منتشر کرده بود.

او در توضیح سلب عضویتش از شورای شهر خوانسار به ایرنا گفته است چهارشنبه هفته گذشته حکمی از طرف هیأت حل اختلاف شوراهای استان به دستم رسید که در کمال ناباوری، در آن حکم، طبق ماده ۹۲ بند ششم(قانون شوراهای اسلامی کشور) سلب عضویت بنده برای مدت باقی مانده شورا درج شده بود.»

کتایون نادری از استاندار اصفهان به عنوان یکی از اعضای هیأت حل اختلاف شوراها درخواست کرده است این موضوع را برای او و مردم به طور دقیق شفاف سازی کنند.

تنها عضو خانم شورای اسلامی شهر خوانسار گفته است: «تا جایی که اطلاع دارم، فقط شکایتی مبنی بر انتشار نظرات مردم در کانال تلگرامی از من شده بود که همگی در کمال احترام و در مورد مشکلات شهر درج شده بود و جنبه مطالبه‌گری داشت. آیا پی‎گیری مطالبات مردم و انتشار نظرات و نقدهای محترمانه مردم باید به سلب عضویت عضو شورای شهر منجر شود؟»

او با اشاره به این که هیچ‌گونه پرونده قضایی و هیچ مشکلی که منجر به سلب عضویتش در شورای شهر شود ندارد، پرسیده است: «آیا قانون حکم سلب عضویت را برای عضو شورای شهری که پی‎گیر درخواست‌های مردم است، تعیین کرده است؟»

نادری با اشاره به نادیده گرفته شدن سه هزار و ۴۰۰ رأی مردمی، توضیح داده است: «در جلسه هیأت حل اختلاف هم مدت زمان کوتاهی برای دفاع به من داده شد و انتشار نظرات مردم، تنها موضوعی بود که در آن جلسه مطرح شد.»

او گفته است نباید برای انتشار نقد و نظرات محترمانه مردم حکم سلب عضویت عضو شورای اسلامی شهر صادر شود: «شکایت‌هایی که آقای کمالی، فرماندار خوانسار در آن جلسه مطرح کرد، هیچ کدام پایه و اساس قانونی نداشتند و در آن‎ها به هیچ مقام قضایی شکایت نشده بود و فقط به شخص فرماندار شکایت شده بود علیه من.»

اما ابطحی، عضو شورای حل اختلاف استان، شفاف سازی این رای را به ضرر کتایون نادری دانسته و به ایرنا گفته است: «این شورا با بررسی کامل مدارک و مستندات موجود در پرونده این عضو شورای شهر و پس از شنیدن دفاعیات ایشان، رای عادلانه‎ای صادر کرد.»

ابطحی افزوده است: «عکس‌ها و تصاویری هم در مدارک وجود داشت که نشان دهنده این بود که ایشان چندان به ضوابط اسلامی مقید نیست.»

او تاکید کرده است: «اقدامات ایشان به نوعی ترویج فرهنگ سکولار را در جامعه به دنبال داشت.»

«ناهید خداکرمی»، عضو شورای شهر تهران که اصالتی خوانساری دارد، پس از صدور رای علیه نادری، در ابتدا در صفحه توییتر خود از او حمایت اما بعد از ساعتی این مطلب را از صفحات اجتماعی خود حذف کرد.

رویداد ۲۴ نوشته است موج صف‌کشی حامیان کتایون نادری و حامیان فرماندار در خوانسار هم‎چنان ادامه دارد. در آخرین مورد، یک کانال نزدیک به حامیان فرماندار با انتشار مطلبی از قول او نوشته است که وظایف عضو شورای شهر با یک نماینده مجلس تفاوت دارد و خانم نادری اجازه ندارد در کانال تلگرامی خود نسبت به کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی انتقاد کند.
از قول او نوشته شده است چون نادری اصالت خوانساری ندارد، صلاحیت عضویت در شورای شهر را ندارد.

این کانال هم‎چنین تهدید کرده است در صورت تداوم حمایت از کتایون نادری، از رییس شورای شهر خوانسار نیز به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.

به گفته وی، نباید برای انتشار نقد و نظرات محترمانه مردم، حکم سلب عضویت عضو شورای اسلامی شهر صادر شود.

به گزارش ایرنا، حکم صادر شده علیه کتایون نادری بر اساس بند ۶ ماده ۹۲ «قانون شوراهای اسلامی» و بند دال ماده ۲ «آیین نامه اجرایی رسیدگی به تخلفات شورا»، توسط چهار نفر حاضر از پنج نفر اعضای شورای حل اختلاف استان اصفهان صادر شد.

شورای اسلامی شهر خوانسار، پنج عضو دارد. شهرستان ۳۲ هزار نفری خوانسار در غرب استان اصفهان قرار دارد.

۱۱ تیر ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی