امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

از میان خبرها


با دستور فرمانده نیروی انتظامی،‌ از مامورانی که چندی پیش یک زن را در «پارک آب و آتش» کتک زده بودند، تقدیر شد../ کنسرت گروه هنری “دلیار” که قرار بود با اجرای خوانندگان به نفع بیماران سرطانی در بیمارستانی در ارومیه برگزار شود، توسط ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان لغو شد../ جمعی از معلولان و فعالان صنفی تشکل‌های معلولان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۶ قانون معلولان، مقابل وزارت بهداشت، دست به تجمع اعتراضی زدند…/

*****

* تقدیر از پلیس‌هایی که یک زن را کتک زده بودند

با دستور فرمانده نیروی انتظامی،‌ از مامورانی که چندی پیش یک زن را در «پارک آب و آتش» کتک زده بودند، تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری پلیس، این تصمیم از سوی حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران گرفته شد و از این ماموران «با اهدای لوح و هدیه نقدی» تقدیر شد.

رئیس پلیس تهران در این مراسم گفت ماموران نیروی انتظامی وظایف خود را «مطابق قانون و به نحو مطلوبی» انجام می‌دهند و فرمانده این نیرو هم «از عملکرد مثبت کارکنان خود در انجام ماموریت‌های‌شان دفاع» می‌کند.

ابتدای ماه جاری، سوم تیرماه، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد ماموران قصد دارند به زور دختری را وارد خودروی نیروی انتظامی کنند و هنگامی که با مقاومت او مواجه می شوند با خشونت او را داخل خودرو می‌کنند./ایلنا


* ممانعت از اجرای موسیقی خوانندگان زن در ارومیه

کنسرت گروه هنری “دلیار” که قرار بود با اجرای خوانندگان به نفع بیماران سرطانی در بیمارستانی در ارومیه برگزار شود، توسط ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان لغو شد. ممانعت از اجرای این گروه هنری، به بهانه عدم ارایه موافقت‌نامه کتبی از فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته است. استاندار آذربایجان غربی وعده داده است که دلیل برگزار نشدن این کنسرت را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، دیروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، پریسا علی‌لو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی از لغو کنسرت گروه هنری «دلیار» با اجرای خوانندگان زن به نفع بیماران سرطانی خبر داد.

پریسا علی‌لو گفت: ” قرار بود ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه گروه هنری «دلیار» با خوانندگان زن در بیمارستان خیریه امید ارومیه به نفع بیماران سرطانی به اجرای موسیقی برای بانوان بپردازد که با ممانعت فرماندهی انتظامی مواجه شد”.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص جزییات لغو این کنسرت اعلام کرد: “برگزاری کنسرت در ارومیه منوط به ارائه موافقت کتبی از فرماندهی انتظامی استان است”.

گفتنی است استاندار آذربایجان غربی وعده داده است که دلیل برگزار نشدن این کنسرت را پیگیری کند.

گروه موسیقی «دلیار» به سرپرستی ندا بهزاد و خوانندگی نازلی سلطان‎زاده و عاطفه نوروزی قرار بود در تالار همایش‌های بیمارستان خیریه امید طی روز چهارشنبه و پنج شنبه در ۲ نوبت به روی صحنه برود.
بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، کنسرت زنان برای زنان به صورت تک خوانی مجاز است و به صورت همخوانی برای آقایان نیز مجاز محسوب می‌شود. با این حال و اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته هنرمندان زن از خوانندگی محروم شده و تعدادی از خوانندگان مرد نیز به دلیل کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهایشان ممنوع الفعالیت شده‌اند.


* اعتراض جمعی از معلولان و فعالان صنفی تشکل‌های معلولان

به گزارش خبرگزاری ایلنا، روز چهارشنبه ۲۶تیر ۱۳۹۸، جمعی از معلولان و فعالان صنفی تشکل‌های معلولان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۶ قانون معلولان، مقابل وزارت بهداشت، دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گفته یکی از فعالان صنفی معلولان، طبق ماده ۶ قانون معلولان وزارت بهداشت و درمان مکلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان را به گونه‌ای تأمین کند که علاوه بر تأمین خدمات درمانی مورد نیاز این افراد، خدمات توانبخشی جسمی و روانی افراد دارای معلولیت را نیز پوشش دهند.

این معلولان می‌گویند: اگرچه قانون تأکید بر شمولیت بیمه‌ای خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی) اما وزارت بهداشت تاکنون این قانون را رعایت نکرده است. در این شرایط اقتصادی، ما از پس هزینه‌های درمانی و توانبخشی خود برنمی‌آییم.

به گفته آنها، تنها بیمه معلولان بیمه سلامت پایه است. بیمارستان‌های دولتی این بیمه را برای عمل‌های جراحی مثل زخم بستر قبول نمی‌کنند و هزینه بیمارستانهای خصوصی نیز بسیار زیاد است.

در پی اعتراضات صبح امروز معلولان، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه ریاست وزارت بهداشت با تعدادی از نمایندگان معلولان جلسه‌ای گذاشت و متعهد شد تا روز دوشنبه (۳۱ تیر ماه) کارگروهی تشکیل شود و پیگیری‌هایی که وزارت بهداشت در این زمینه انجام خواهد داد را به گوش معلولان برساند.

 

۲۷ تیر ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی