امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

زندانیان سیاسی زن بار دیگر در زندان قرچک ضرب و شتم شدند

یاسمن آریانی، فعال مدنی بازداشتی در زندان قرچک ورامین عصر روز گذشته توسط زندانیان جرائم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این درگیری به تحریک مسئولین بهداری زندان و پس از انتقال صبا کردافشاری به حالت ناهوشیار به بهداری زندان صورت گرفت. از سوی دیگر ندا ناجی و عاطفه رنگریز و سپیده قلیان هم در ادامه این درگیری توسط زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. همچنین صباکردافشاری، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز از صبح  ۸مرداد در اعتراض به عدم امنیت جانی، در مقابل دفتر زندان دست به تحصن اعتراضی زدند…

************

روز دوشنبه ۸ مردادماه ۹۸، در پی بروز درگیری در زندان قرچک ورامین به تحریک مقامات زندان یاسمن آریانی، ندا ناجی، عاطفه رنگریز و سپیده قلیان زنان سیاسی این زندان، توسط زندانیان جرائم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

یاسمن آریانی، فعال مدنی بازداشتی در زندان قرچک ورامین عصر روز گذشته توسط زندانیان جرائم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. این درگیری به تحریک مسئولین بهداری زندان و پس از انتقال صبا کردافشاری به حالت ناهوشیار به بهداری زندان صورت گرفت. از سوی دیگر ندا ناجی و عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و سپیده قلیان از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه نیز در ادامه این درگیری توسط زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. همچنین صباکردافشاری، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز صبح امروز در اعتراض به عدم امنیت جانی، در مقابل دفتر زندان دست به تحصن اعتراضی زدند.
یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: این درگیری در پی آن رخ داد که حوالی ساعت ۷ عصر روز گذشته صبا کردافشاری دچار ضعف جسمی شدید شده و به دلیل تعلل مسئولین در انتقال وی به بهداری وضعیت وی بدتر شد. پرستار بدون برانکارد و فشارسنج جهت سرکشی به داخل بند آمده و نهایتا صبا بدون برانکارد و در داخل پتو به بهداری زندان منتقل شده و توسط پرستار “خانم تیموری” و پزشک بهداری “خانم حامدیزدان” مورد توهین و برخورد بسیار بد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در ادامه، این موضوع به درگیری لفظی با یاسمن آریانی انجامید که با تحریک مسئولین بهداری خانم آریانی توسط زندانیان جرائم عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت که موجب آسیب دیدن وی از ناحیه گونه، صورت و کوفتگی در دست راست و هر دو پا شده است. در ادامه این موضوع صبا کردافشاری به دلیل ضعف جسمی، فشارهای وارده و عدم رسیدگی به موقع بی هوش شد. نهایتا پزشک زندان به صبا آمپول و سرم تزریق کرده و پس از چند ساعت وی را مجددا به بند بازگرداندند.
به گفته این منبع مطلع برخورد با زندانیان و متهمین سیاسی و عقیدتی توسط مسئولین زندان علی الخصوص مسئولین بهداری بسیار نامناسب بوده است و پرستار و پزشک جهت این برخوردها از رئیس بهداری، دکتر هوشیار دستور می‌گیرند.
یکی از اعضای خانواده این زندانیان به گزارشگر هرانا گفته است: فرزندان ما بارها به تحریک زندان بانان و مسئولین زندان مورد حمله زندانیان دیگر قرار می‌گیرند. زندانیان معتاد به مواد مخدر زیادی در بند هستند که کماکان مواد مصرف می کنند. بسیاری از آنان مدعی می شوند که به بیماری هپاتیت و ایدز مبتلا هستند و در کنار زندانیان دیگر و زندانیان سیاسی و عقیدتی نگهداری می شوند. در کنار عدم امنیت جانی به دلیل ضرب و شتم، این نگرانی نیز وجود دارد که بیماری آنها در درگیری های فیزیکی به این متهمین منتقل شود.
در پی این درگیری و در اعتراض به عدم امنیت جانی، صبح امروز صبا کردافشاری، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز در مقابل دفتر زندان دست به تحصن اعتراضی زدند. کمتر از یک ساعت پس از این تحصن، رئیس بندها “خانم میرزایی” که روز گذشته به این سمت منصوب شده است به همراه محمدی رئیس زندان و معاونین خود در دفتر زندان با منیره عربشاهی و مژگان کشاورز ملاقات کرده و با تامین فشارسنج و برانکارد اختصاصی برای هر بند و همچنین قول پیگیری محل نگهداری زندانیان مبتلا به بیماری های خطرناک از آنها خواستند که به تحصن خود پایان دهند و تا روز دوشنبه صبر کنند.

همچنین در ادامه درگیری های روز گذشته این زندان، ندا ناجی، عاطفه رنگریز و سپیده قلیان نیز به تحریک مسئولین و توسط یک زندانی که به تازگی از بیمارستان روانپزشکی امین آباد به بند ۶ این زندان منتقل شده است مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
جمال عاملی همسر ندا ناجی در صفحه شخصی خود ضمن اشاره به این موضوع و انتقال عاطفه رنگریز به بهداری زندان نوشته است: هر اتفاقی برای عزیزان ما در زندان قرچک بیافتد مسئولیت مستقیمش با مسئولین قوه قضاییه از بازپرس شعبه ۷ که دستور انتقالشان را به قرچک داده تا دادستان تهران و بالاترین مقام قضایی کشور خواهد بود که عامدانه قانون تفکیک جرائم را زیر پا گذاشته و آن را اجرا نمی‌کنند.

لازم به ذکر است این زندانیان پیش از این نیز بارها به تحریک مسئولین زندان توسط زندانیان دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. به عنوان مثال یاسمن آریانی در روزهای پایانی تیرماه توسط یک زندانی متهم به جرایم خشن مقابل فروشگاه این زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
روز شنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۸ نیز جمال عاملی از ضرب و شتم ندا ناجی توسط زندانیان جرایم عادی و پرسنل زندان قرچک خبر داده بود.
جمال عاملی طی یادداشتی در حساب شخصی خود در توییتر نوشته بود: ندا طی ۲۴ ساعت گذشته در زندان قرچک ورامین یک بار توسط یکی از زندانیان جرایم عادی و یک بار دیگر توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. وی پس از این اتفاق به بهداری زندان منتقل شده و به خاطر ضربه‌ای که مامورین زندان به سرش وارد کردند برای چند ساعت به تاربینی دچار شده است. جان ندا ناجی و عاطفه رنگریز در زندان قرچک در خطر است.

بازداشت یاسمن آریانی، به روز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۹۸ باز‌می‌گردد، او در این تاریخ توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شده بود. وی به همراه مادرش منیره عربشاهی که یک روز بعد از فرزندش بازداشت شد هم اکنون در بند ۵ زندان قرچک ورامین که عمده ساکنین آن را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند به سر می‌برد.
روز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸ نیز، صبا کردافشاری، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی از تاریخ ۱۱ تیرماه جهت ادامه بازجویی از زندان قرچک ورامین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲-الف منتقل شده و اواخر ماه گذشته مجدداً به زندان قرچک بازگردانده شده است. راحله احمدی، مادر صبا کردافشاری نیز در تاریخ ۱۹ تیرماه بازداشت و روز یکشنبه ۲۲ خردادماه با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.
ندا ناجی و عاطفه رنگریز در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر بازداشت و نهایتا به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند. پرونده پرونده ندا ناجی، پس از ۹۰ روز بازداشت به تازگی به دادگاه انقلاب ارجاع شد و قرار است تا آخر هفته جاری تعیین شعبه شود.
سپیده قلیان از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه نیز در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته بازداشت و تاکنون در زندانهای سپیدار اهواز، زندان اوین و زندان قرچک ورامین نگهداری شده است. وی از روز سه شنبه ۱ مردادماه ۹۸، در اعتراض به جابجایی های متعدد وی بین زندان های مختلف و همچنین رفتار نامناسب مسئولین با خود و پدر و مادرش دست به اعتصاب غذا زده است. جلسه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه سپیده قلیان و دیگر متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در تاریخ ۱۲ مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به نقل از اخبار روز ـ ۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی