امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

“حلقه زنان آلمان” هفتاد ساله شد

Deutschland Symbolbild Frauentag (imago/IPON)هفتم اکتبر ۱۹۴۹، شماری از کنشگران زن آلمانی در شهر کوچکی در نیدرزاکسن جمع شدند و اولین تشکل صنفی غیرحزبی پس از جنگ دوم را بنا نهادند. حلقه زنان یا اتحادیه انجمن‌های زنان آلمانی، بخشی از نهضت جهانی زنان در دنیاست. از دستاوردهای این اتحادیه، تعیین سهمیه ۳۰‌درصدی مناصب مدیریتی برای زنان و عضویت هرچه بیشتر زنان در رهبری احزاب، نمایندگی مجلس و تصدی وزارت‌خانه‌هاست…

اتحادیه انجمن‌های زنان آلمان (Deutscher Frauenring) هفتاد سالگی اعلام موجودیت خود را جشن می‌گیرد. هفتم اکتبر سال ۱۹۴۹، کنشگران زن آلمانی در بادپیرمونت در ایالت نیدرزاکسن دور هم جمع شدند تا نخستین تشکل اجتماعی سیاسی مستقل، غیرحزبی و غیرمذهبی زنان در دوران پس از جنگ دوم را پایه‌ریزی کنند. در روز دوم این همایش سه روزه، تئانولته بنیش، حقوقدان و عضو حزب سوسیال دموکرات به عنوان دبیر اتحادیه برگزیده شد.
این اتحادیه که مدافع تساوی جنسیتی و مشارکت برابر زن و مرد در جامعه است، از همان آغاز به جنبش بین‌المللی زنان پیوست و امروزه عضو تشکل جهانی “اتحاد زنان” و “شورای بین‌المللی زنان” است.

کانون فعالیت‌های فعلی این اتحادیه، مبارزه برای مزد برابر زن و مرد در قبال کار برابر، رفع شکاف جنسیتی در بازار کار و مقابله با توزیع ناعادلانه مسئولیت‌های مرد و زن در امور حضانتی و مراقبتی است.
این اتحادیه می‌کوشد زنان فرصت‌های برابری با مردان در امور شغلی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند و کلیشه‌هایی که تفوق مردان در این عرصه‌ها را تضمین می‌کنند، زدوده شوند.

از دستاوردهای این اتحادیه، تعیین سهمیه ۳۰‌درصدی مناصب مدیریتی برای زنان و عضویت هر چه بیشتر زنان در رهبری احزاب، نمایندگی مجلس و تصدی وزارت‌خانه‌هاست. اتحادیه انجمن‌های زنان آلمان در ۶۰ شهر این کشور فعالیت و نمایندگی دارد.

دویچه وله ـ ۱۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی