امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

اسماعیل بخشی به قید وثیقه آزاد شد

اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه روز چهارشنبه ۸ آبان با قرار وثیقه ۷۵۰ میلیونی به طور موقت از زندان آزاد شد. او مورد استقبال خانواده و دوستان و جمعی از فعالان کارگری و اجتماعی قرار گرفت که بیرون زندان در انتظار آزادی او بودند.

عکس: هشتم آبان- اسماعیل بخشی پس از ازادی از زندان
شش زندانی دیگر از مدافعان کارگران شامگاه شنبه چهارم آبان به قید وثیقه آزاد شده بودند. آزادشدگان عبارت بودند از: مرضیه امیری وعاطفه رنگریز از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر در تهران، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی‌‌فرد از اعضای هیئت تحریره نشریه اینترنتی گام و سپیده قلیان دانشجو و فعال اجتماعی که در ارتباط با اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه دستگیر شده بودند.

ندا ناجی از بازداشت شدگان روز کارگر و عسل محمدی، عضو هیئت تحریریه نشریه اینترنتی گام همچنان در زندان هستند.
اسماعیل بخشی ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه همراه با سپیده قلیان، فعال کارگری بازداشت و در دی همان سال با وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. پس از افشای شکنجه‌‌ها بخشی مجدداً زندانی شد.
بخشی به «عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام»، «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» متهم شده است.

شهریور امسال دادگاه بدوی، بخشی را به مجموعاً ۱۴ سال حبس محکوم شد که هفت سال آن قابل اجراست.
در طی دوران زندان اسماعیل بخشی، آزادی او خواست تجمعات اعتراضی و اعتصاب‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه از جمله آخرین اعتصاب آن‌ها بود که از اول مهر آغاز شد.

زمانه ـ ۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی