امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

دستمزد مردان دوومیدانی‌، سه برابر زنان است

باز هم درباره تبعیض در ورزش ایران ؛ ژاله کاردان قهرمان پرتاب‌ دیسک زنان: این نابرابری همواره وجود دارد و به شرایط جامعه و دیدگاهی که نسبت به مردان و زنان جا افتاده است، بازمی‌گردد. دستمزد مردان دوومیدانی‌، سه برابر زنان است…/

*****

ایرنا- ملی‌پوش پرتاب دیسک زنان ایران، گفت: دستمزد مردان دوومیدانی‌ حداقل سه برابر زنان است و فدراسیون باید این فاصله را از بین ببرد.«ژاله کاردان» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص نابرابری دستمزدها میان زنان و مردان، اظهار داشت: این نابرابری و تبعیض‌ها به باشگاه‌ها بازمی‌گردد و باید از سوی فدراسیون برطرف شود. دخترانی که عملکرد خوبی دارند نباید تفاوتی از لحاظ دریافت دستمزد با مردان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به سال‌های گذشته دستمزد زنان دوومیدانی کمی بهتر شده است، گفت: فدراسیون باید در معرفی باشگاه‌ها برای حمایت از دو و میدانی کاران بیشتر دقت کند تا فاصله‌ای میان دستمزد دوومیدانی‌کاران زن و مرد ایجاد نشود.کاردان ادامه داد: فدراسیون باید با توجه به رکورد و شرایط ورزشکاران دستمزد آنان را مشخص کند. در حال حاضر مجبور هستیم تا با این شرایط کنار بیاییم، زیرا باشگاهی نیست که از طریق آنان در مسابقات مختلف شرکت کنیم.

این بانوی ورزشکار، عنوان کرد: همه تقصیرها را نمی توان متوجه فدراسیون دانست؛… اکنون توجه فدراسیون نسبت به زنان بیشتر و نیزسطح لیگ و قرادادهای ما نسبت به قبل بهتر شده است. حامیان مالی خوب و تعداد تیم‌ها نیز افزایش یافتند، اما این نابرابری همواره وجود دارد و به شرایط جامعه و دیدگاهی که نسبت به مردان و زنان جا افتاده است، بازمی‌گردد.

۱۱ آبان ۹۸

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی