امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

حمایت کانون صنفی معلمان ایران از خواسته های بازنشستگان

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از تجمع پیش روی بازنشستگان و خواسته های آن ها اعلام داشته است. این تجمع قرار است روز ۱۹ آبانماه ۹۸ مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار گردد. کانون صنفی معلمان از مسئولان امر می خواهد دست از بی اعتنایی و بی تفاوتی بردارند و هشدار می دهد ادامه‌ی سکوت و بی تفاوتی می تواند به شعله ور شدن آتش زیر خاکستر نارضایتی هایی منجر شود که اکنون در قالب تجمعات آرام و نجیبانه بازنشستگان، چشم واقع بینی و گوش شنوای تمامی دست اندرکاران در دولت، مجلس و نهاد قضایی را به دیدن و شنیدن و اقدام فوری،می خواند../

*****

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از تجمع پیش روی بازنشستگان و خواسته های آن ها اعلام داشته است. این تجمع قرار است روز ۱۹ آبانماه ۹۸ مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار گردد.
در اطلاعیه ی کانون صنفی معلمان ایران (تهران) آمده است:

ایستادگی و پایداری بازنشستگان و پیشکسوتان در طرح مشکلات و پیگیری خواسته‌های عدالت‌محور و معیشتی دیگر به نمادی از مطالبه گری و عدالت‌خواهی تبدیل شده است.
پیشکسوتانی که سالهاست در اعتراض به شرایط بد معیشتی، نبود بیمه‌ی مرجع و کارآمد، عدم اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و اجرایی نشدن احکام صادره‌ی دیوان محاسبات کشوری به دنبال حقوق پایمال شده و قانونی خود هستند و بارها در مقابل سازمان برنامه‌ و بودجه، مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری، وزارت کار و رفاه اجتماعی و نهاد ریاست جمهوری تجمعات مسالمت آمیز برگزار کرده‌اند تا شاید صدایشان را فرادستان و سیاست‌گذاران حکومتی بشنوند و خواسته‌های به‌حقشان را جامه عمل بپوشانند.

بازنشستگان بارها به مراجع قانونی شکایت کرده و خواستار اجابت مطالبات خود شده اند اخیرا نیز آرایی از طرف دیوان محاسبات کشور صادر شده که در آن صندوق بازنشستگی و دولت را ملزم به اجرای قانون کرده و به صراحت بر اجرای احکام صادر شده از جمله اجرای کامل ضریب ۳۰۰ درصد، تاکید کرده است. اما همچنان صندوق بازنشستگی، دولت و سازمان برنامه و بودجه به آن اهمیتی نمی‌ دهند و این شائبه را تقویت می‌کنند که سیستم اداری موجود برای رای دادگاهها هم احترامی قائل نیست.

دریغ و افسوس که انگار عزم و همتی جدی برای حل مشکلات بازنشستگان وجود ندارد.
کانون صنفی معلمان ایران (تهران) چون گذشته با تاکید بر قانونی و قابل حل بودن خواسته‌ها و مطالبات مطرح شده‌ی بازنشستگان، حمایت خود را از تجمع ۱۹ آبانماه ۹۸ مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعلام می دارد. از مسئولان امر می خواهد دست از بی اعتنایی و بی تفاوتی بردارند و هشدار می دهد ادامه‌ی سکوت و بی تفاوتی شما می تواند به شعله ور شدن آتش زیر خاکستر نارضایتی هایی منجر شود که اکنون در قالب تجمعات آرام و نجیبانه بازنشستگان، چشم واقع بینی و گوش شنوای تمامی دست اندرکاران در دولت، مجلس و نهاد قضایی را به دیدن و شنیدن و اقدام فوری،می خواند.سهل‌انگاری، قصور و بی‌تفاوتی شما جز عمیق تر نابسامانی ها و حادتر کردن شرایط، حاصلی نخواهد داشت.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)
۹۷/۸/۱۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی